• Growth Hacking: Master of Growth

  • Group Training

    Het Master of Growth Certificerings programma helpt professionals, die in meer of mindere mate verantwoordelijk zijn voor groei, Growth Hacking toe te passen en hun groeiambities te realiseren.

    Training code
    CGAGROHACD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    3
    Kosten
    €1.550,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu Growth Hacking: Master of Growth

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.

    • 8-2-2024
      Utrecht
      €1.550,00
      €1.550,00
    • 14-5-2024
      Online Virtual
      €1.550,00
      €1.550,00
    • 5-8-2024
      Online Virtual
      €1.550,00
      €1.550,00
    • 5-11-2024
      Utrecht
      €1.550,00
      €1.550,00
     

    Wat is Growth Hacking: Master of Growth

    Als verantwoordelijke voor groei in jouw bedrijf heb je vandaag behoefte aan een nieuwe, meer dynamische aanpak. Een aanpak die verschillende perspectieven in de customer journey en de synergie tussen verschillende werkwijzen begrijpt; groeien vanuit marketing, sales en/of product.
    Het structureel ontdekken, ontwikkelen en lanceren van nieuwe proposities die aansluiten bij de visie is in deze tijden essentieel. Daarvoor zijn ideeën nodig. Ideeën voor nieuwe proposities, maar misschien nog wel belangrijker, voor de doorontwikkeling van bestaande producten en diensten.
    En, om zo snel mogelijk van het eerste idee tot schaalbare, duurzame groei te komen, heb je een methodische aanpak nodig. Een bewezen methodiek die de laatste jaren flink in opkomst is is Growth Hacking. Deze aanpak vormt de kern van het Master of Growth-certificeringsprogramma. Over de 3 sessies van de cursus verdelen we alle belangrijke aspecten van Growth Hacking in modules:
    Module 1: Continuous Value Creation (het creëren van een Must-Have product)

    • De visie en aanpak die je vanaf nu kunt gebruiken en de basis is voor de hele cursus.
    • We schetsen de context. Hoe verhoudt Growth Hacking zich tot andere onderwerpen?
    • We duiken in de methodiek. Hoe werkt het en wat zijn de voordelen?

    Module 2: Full Funnel-aanpak (verschillende perspectieven op groei)

    • Deze module gaat over de Full Funnel-aanpak - van Awareness en Acquisition, tot Activation en Retention tot Revenue en Referral - essentieel om naar te kijken als je aan groei denkt.
    • Wat kunnen we leren van SaaS-bedrijven en hoe kunnen we dit toepassen op jouw situatie? En wat zijn de belangrijkste Growth Frameworks die we kunnen inzetten?
    • Hoe groei te realiseren vanuit het product of de dienst zelf. (Product-Led-Growth)
    • Growth Hacking begint bij het begrijpen van de klant, zijn behoeften en zijn reis. We werken met het Growth Model Canvas om alle groeimogelijkheden in de Customer Journey in kaart te brengen.

    Module 3: Groeistrategie (Bouwen aan duurzame groei)

    • Je hebt de Product-Market-fit gevalideerd. Hoe bereik je meer klanten vanuit een Marketing-Led-Growth perspectief?
    • We focussen op de volledige funnel en hoe je de groei kunt versnellen.
    • We leren je snel experimenten op te zetten en minimum viable funnels te bouwen. We nemen je mee door een aantal tools en tactieken voor het verzamelen van data en inzichten. Zowel kwalitatief als kwantitatief.
    • We verbinden alle stappen en perspectieven aan de hand van jouw eigen case. En zetten deze nieuwe kennis om in een concrete en efficiënte groeistrategie die je kunt gebruiken voor je eigen bedrijf. We tonen je de bouwstenen die je nodig hebt. We zoomen samen in op hoe het ideale groeiteam er uitziet. Stel samen doelen en werk aan alle stappen van het Growth Hacking proces.
     
     

    Voor wie is Growth Hacking: Master of Growth

    Complex, snel veranderend en zeer gespecialiseerd. Dat is de wereld waarin we momenteel opereren.
    Marketing, productontwikkeling en innovatie worden steeds uitdagender voor bedrijfsleiders. Customer journeys worden steeds complexer. Het aantal beschikbare en noodzakelijke tools voor het beheer van marketing, product, activatie en retentie groeit exponentieel. Hoe behoud je een helicopterview in deze brij van tools en processen? En nog belangrijker, hoe blijf je je richten op datgene dat echt belangrijk is?
    De Master of Growth training is een certificeringsprogramma voor alle professionals die betrokken zijn bij groei in het bedrijfsleven. Specifieke rollen voor wie wij verwachten dat de certificering een belangrijke toegevoegde waarde heeft zijn:

    • Product Managers / Owners;
    • Founders;
    • Product Developers / UX Designers;
    • Marketing Managers;
    • Marketeers;
    • CCO's, CMO's;
    • Sales Reps;
    • Alle professionals met een growth mindset.

    Voorvereisten

    Geen bijzondere vereisten.
    Het helpt als deelnemers al enige ervaring of kennis hebben op het gebied van marketing en bij voorkeur productontwikkeling en bekend zijn met Scrum en Agile werkmethoden.

    Doelstellingen

    Je zult in staat zijn om op strategisch niveau een groeistrategie te realiseren en deze te vertalen naar
    de uitvoering over het hele spectrum van groei binnen jouw organisatie. Het helpt daarnaast ook als een aanpak om alle disciplines binnen een bedrijf mee te nemen in de groeidoelstellingen en in lijn hiermee de juiste organisatie brede keuzes te maken. Wat een stimulans is voor ondernemerschap en impact.
    Van financiën tot product, van verkoop tot marketing met maximale duurzame groei als resultaat.
    Belangrijkste voordelen van de Master of Growth-certificering:

    • Het stelt professionals in staat om de voordelen van Growth Hacking te benutten en te implementeren in hun organisaties.
    • Het activeert de growth mindset van professionals en stelt hen in staat om data-gedreven te werken.
    • Het biedt professionals en hun organisaties een concurrentievoordeel.
    • Naast het behalen van je certificering, sluit je de cursus af met een hands-on groeistrategie voor jouw bedrijf, product of dienst voor de komende 3-6 maanden.

    Examen informatie

    • Duur examen:60
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 0
    • Aantal examenvragen: 60
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 39
    • Examen stijl: Multiple Choice
    • Open Boek: Nee
     
    Incompany

    Het Master of Growth Certificerings programma helpt professionals, die in meer of mindere mate verantwoordelijk zijn voor groei, Growth Hacking toe te passen en hun groeiambities te realiseren.

    Training code
    CGAGROHACD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    3
    Kosten
    €1.550,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is Growth Hacking: Master of Growth

    Als verantwoordelijke voor groei in jouw bedrijf heb je vandaag behoefte aan een nieuwe, meer dynamische aanpak. Een aanpak die verschillende perspectieven in de customer journey en de synergie tussen verschillende werkwijzen begrijpt; groeien vanuit marketing, sales en/of product.
    Het structureel ontdekken, ontwikkelen en lanceren van nieuwe proposities die aansluiten bij de visie is in deze tijden essentieel. Daarvoor zijn ideeën nodig. Ideeën voor nieuwe proposities, maar misschien nog wel belangrijker, voor de doorontwikkeling van bestaande producten en diensten.
    En, om zo snel mogelijk van het eerste idee tot schaalbare, duurzame groei te komen, heb je een methodische aanpak nodig. Een bewezen methodiek die de laatste jaren flink in opkomst is is Growth Hacking. Deze aanpak vormt de kern van het Master of Growth-certificeringsprogramma. Over de 3 sessies van de cursus verdelen we alle belangrijke aspecten van Growth Hacking in modules:
    Module 1: Continuous Value Creation (het creëren van een Must-Have product)

    • De visie en aanpak die je vanaf nu kunt gebruiken en de basis is voor de hele cursus.
    • We schetsen de context. Hoe verhoudt Growth Hacking zich tot andere onderwerpen?
    • We duiken in de methodiek. Hoe werkt het en wat zijn de voordelen?

    Module 2: Full Funnel-aanpak (verschillende perspectieven op groei)

    • Deze module gaat over de Full Funnel-aanpak - van Awareness en Acquisition, tot Activation en Retention tot Revenue en Referral - essentieel om naar te kijken als je aan groei denkt.
    • Wat kunnen we leren van SaaS-bedrijven en hoe kunnen we dit toepassen op jouw situatie? En wat zijn de belangrijkste Growth Frameworks die we kunnen inzetten?
    • Hoe groei te realiseren vanuit het product of de dienst zelf. (Product-Led-Growth)
    • Growth Hacking begint bij het begrijpen van de klant, zijn behoeften en zijn reis. We werken met het Growth Model Canvas om alle groeimogelijkheden in de Customer Journey in kaart te brengen.

    Module 3: Groeistrategie (Bouwen aan duurzame groei)

    • Je hebt de Product-Market-fit gevalideerd. Hoe bereik je meer klanten vanuit een Marketing-Led-Growth perspectief?
    • We focussen op de volledige funnel en hoe je de groei kunt versnellen.
    • We leren je snel experimenten op te zetten en minimum viable funnels te bouwen. We nemen je mee door een aantal tools en tactieken voor het verzamelen van data en inzichten. Zowel kwalitatief als kwantitatief.
    • We verbinden alle stappen en perspectieven aan de hand van jouw eigen case. En zetten deze nieuwe kennis om in een concrete en efficiënte groeistrategie die je kunt gebruiken voor je eigen bedrijf. We tonen je de bouwstenen die je nodig hebt. We zoomen samen in op hoe het ideale groeiteam er uitziet. Stel samen doelen en werk aan alle stappen van het Growth Hacking proces.
     
     

    Voor wie is Growth Hacking: Master of Growth

    Complex, snel veranderend en zeer gespecialiseerd. Dat is de wereld waarin we momenteel opereren.
    Marketing, productontwikkeling en innovatie worden steeds uitdagender voor bedrijfsleiders. Customer journeys worden steeds complexer. Het aantal beschikbare en noodzakelijke tools voor het beheer van marketing, product, activatie en retentie groeit exponentieel. Hoe behoud je een helicopterview in deze brij van tools en processen? En nog belangrijker, hoe blijf je je richten op datgene dat echt belangrijk is?
    De Master of Growth training is een certificeringsprogramma voor alle professionals die betrokken zijn bij groei in het bedrijfsleven. Specifieke rollen voor wie wij verwachten dat de certificering een belangrijke toegevoegde waarde heeft zijn:

    • Product Managers / Owners;
    • Founders;
    • Product Developers / UX Designers;
    • Marketing Managers;
    • Marketeers;
    • CCO's, CMO's;
    • Sales Reps;
    • Alle professionals met een growth mindset.

    Voorvereisten

    Geen bijzondere vereisten.
    Het helpt als deelnemers al enige ervaring of kennis hebben op het gebied van marketing en bij voorkeur productontwikkeling en bekend zijn met Scrum en Agile werkmethoden.

    Doelstellingen

    Je zult in staat zijn om op strategisch niveau een groeistrategie te realiseren en deze te vertalen naar
    de uitvoering over het hele spectrum van groei binnen jouw organisatie. Het helpt daarnaast ook als een aanpak om alle disciplines binnen een bedrijf mee te nemen in de groeidoelstellingen en in lijn hiermee de juiste organisatie brede keuzes te maken. Wat een stimulans is voor ondernemerschap en impact.
    Van financiën tot product, van verkoop tot marketing met maximale duurzame groei als resultaat.
    Belangrijkste voordelen van de Master of Growth-certificering:

    • Het stelt professionals in staat om de voordelen van Growth Hacking te benutten en te implementeren in hun organisaties.
    • Het activeert de growth mindset van professionals en stelt hen in staat om data-gedreven te werken.
    • Het biedt professionals en hun organisaties een concurrentievoordeel.
    • Naast het behalen van je certificering, sluit je de cursus af met een hands-on groeistrategie voor jouw bedrijf, product of dienst voor de komende 3-6 maanden.

    Examen informatie

    • Duur examen:60
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 0
    • Aantal examenvragen: 60
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 39
    • Examen stijl: Multiple Choice
    • Open Boek: Nee
     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    A.10.User Experience     
    A.9.Innovating     
    A.3.Business Plan Development     
    A.7.Technology Trend Monitoring     
    A.8.Sustainability Management     
    D.5.Sales Development