• Pragmatic Kanban Foundation (NL)

  • Group Training

    Zoek je als team meer "flow" in jullie werk? Deze tweedaagse training leert je de technieken van Kanban voor het visualiseren van werk en geeft practische handvatten voor continu verbeteren.

    Training code
    CGAPRKAFCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    4
    Kosten
    €1.500,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu Pragmatic Kanban Foundation (NL)

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.

    • 28-5-2024
      Utrecht
      €1.500,00
      €1.500,00
    • 8-7-2024
      Utrecht
      €1.500,00
      €1.500,00
    • 24-10-2024
      Online Virtual
      €1.500,00
      €1.500,00
    • 19-12-2024
      Utrecht
      €1.500,00
      €1.500,00
     

    Wat is Pragmatic Kanban Foundation

    De training Pragmatic Kanban Foundation is bedoeld voor individuen en teams die willen leren hoe ze hun werk kunnen managen met Kanban. In een heel praktische training krijg je de kennis en vaardigheden om samen te werken in een lean/agile team en die samenwerking te verbeteren.

    • Na de training begrijp je hoe je de Kanban principes en voorbeelden kunt gebruiken naast andere lean en/of agile methodes zoals Scrum.
    • Je leert hoe je lean en agiles principes kunt toepassen om het werk in je team te visualiseren.
    • Hoe je kunt meten en evalueren hoe snel je waarde levert aan klanten, en hoe je continu verbeteringen inricht. Daarnaast kijken we hoe je kunt samenwerken met andere teams zodat ook de resultaten van de hele organisatie verbeteren.

    Teams die Kanban gebruiken, geven aan dat ze sneller kunnen leveren, dat hun klanten minder wachttijd ervaren, dat ze betere kwaliteit leveren en als team meer autonomie ervaren. Dit laatste leidt totmeer betrokkenheid en klanttevredenheid.
    In deze training krijg je praktische tips en praktijkvoorbeelden die je na afloop van de training direct kunt toepassen.

     
     

    Voor wie is Pragmatic Kanban Foundation

    De aanpak van Pragmatic Kanban is generiek en bedoeld voor iedereen die in een organisatie werkt, of gaat werken, waar men wil profiteren van de voordelen van Kanban.
    Kanban en het gebruik van visuele borden kun je zien als een brede en practische introductie in de Agile manier van werken. Maar het kan ook worden toegepast in andere delen van de organisatie. Gebruik het als een aanvulling op het Scrum Framework, in een SAFe context (scaled agile) en/of in een DevOps Team.
    Kanban is iets voor jou en je team, wanneer je je herkent in 1 of meer van de volgende stellingen:

    • het team heeft meer werk dan tijd (overloaded)
    • Het is niet altijd duidelijk wie waaraan werkt
    • Het team krijgt feedback altijd (te) laat of op onvoorspelbare momenten
    • Er is behoefte aan meer samenwerking en kennisdeling (eilandjes van kennis)
    • Jullie werken aan veel, maar bereiken weinig doordat prioriteiten steeds wijzigen
    • Het is niet duidelijk welke activiteiten bijdragen aan de doelen van de organisatie
    • Slecht gepland, zeer urgent werk
    • Het team werkt aan meerdere projecten, met veel verschillende stakeholders

    Waar wordt Kanban veel gebruikt:

    • IT teams die meer doen dan alleen het ontwikkelen van nieuwe producten
    • Marketing, HR, Business Operations, Finance, Control, Legal, Sales
    • DevOps, IT Operation teams
    • Security, Architecture en BI teams

    Voorvereisten

    n.a.

    Doelstellingen

    Deelnemers:
    1. begrijpen de basisprincipes van Lean en Agile op basis waarvan Kanban is ontwikkeld
    2. kunnen in een team werken dat Kanban gebruikt als werkmethode
    3. kunnen hun proces en werk visualiseren met behulp van een Kanban bord
    4. kunnen Kanban inzetten om prioriteiten, conflicten en kansen in hun delivery proces te managen
    5. begrijpen rol-gebaseerde scenario's in het gebruik van Kanban
    6. begrijpen hoe ze Kanban kunnen gebruiken in combinatie met andere lean/agile methodes zoals Scrum
    7. begrijpen hoe ze voorspelbaarder worden in het werk dat ze leveren, en hoe ze stakeholderverwachtingen kunnen managen
    8. kunnen kansen identificeren om hun processen te verbeteren
    9. kunnen kansen zien om hun time-to-market radicaal te verbeteren
    10. kunnen data vanuit hun process analyseren en interpreteren en op basis daarvan acties definieren om te verbeteren

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 60 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 0%
    • Aantal examenvragen: 60
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 42
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
    Incompany

    Zoek je als team meer "flow" in jullie werk? Deze tweedaagse training leert je de technieken van Kanban voor het visualiseren van werk en geeft practische handvatten voor continu verbeteren.

    Training code
    CGAPRKAFCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    4
    Kosten
    €1.500,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is Pragmatic Kanban Foundation

    De training Pragmatic Kanban Foundation is bedoeld voor individuen en teams die willen leren hoe ze hun werk kunnen managen met Kanban. In een heel praktische training krijg je de kennis en vaardigheden om samen te werken in een lean/agile team en die samenwerking te verbeteren.

    • Na de training begrijp je hoe je de Kanban principes en voorbeelden kunt gebruiken naast andere lean en/of agile methodes zoals Scrum.
    • Je leert hoe je lean en agiles principes kunt toepassen om het werk in je team te visualiseren.
    • Hoe je kunt meten en evalueren hoe snel je waarde levert aan klanten, en hoe je continu verbeteringen inricht. Daarnaast kijken we hoe je kunt samenwerken met andere teams zodat ook de resultaten van de hele organisatie verbeteren.

    Teams die Kanban gebruiken, geven aan dat ze sneller kunnen leveren, dat hun klanten minder wachttijd ervaren, dat ze betere kwaliteit leveren en als team meer autonomie ervaren. Dit laatste leidt totmeer betrokkenheid en klanttevredenheid.
    In deze training krijg je praktische tips en praktijkvoorbeelden die je na afloop van de training direct kunt toepassen.

     
     

    Voor wie is Pragmatic Kanban Foundation

    De aanpak van Pragmatic Kanban is generiek en bedoeld voor iedereen die in een organisatie werkt, of gaat werken, waar men wil profiteren van de voordelen van Kanban.
    Kanban en het gebruik van visuele borden kun je zien als een brede en practische introductie in de Agile manier van werken. Maar het kan ook worden toegepast in andere delen van de organisatie. Gebruik het als een aanvulling op het Scrum Framework, in een SAFe context (scaled agile) en/of in een DevOps Team.
    Kanban is iets voor jou en je team, wanneer je je herkent in 1 of meer van de volgende stellingen:

    • het team heeft meer werk dan tijd (overloaded)
    • Het is niet altijd duidelijk wie waaraan werkt
    • Het team krijgt feedback altijd (te) laat of op onvoorspelbare momenten
    • Er is behoefte aan meer samenwerking en kennisdeling (eilandjes van kennis)
    • Jullie werken aan veel, maar bereiken weinig doordat prioriteiten steeds wijzigen
    • Het is niet duidelijk welke activiteiten bijdragen aan de doelen van de organisatie
    • Slecht gepland, zeer urgent werk
    • Het team werkt aan meerdere projecten, met veel verschillende stakeholders

    Waar wordt Kanban veel gebruikt:

    • IT teams die meer doen dan alleen het ontwikkelen van nieuwe producten
    • Marketing, HR, Business Operations, Finance, Control, Legal, Sales
    • DevOps, IT Operation teams
    • Security, Architecture en BI teams

    Voorvereisten

    n.a.

    Doelstellingen

    Deelnemers:
    1. begrijpen de basisprincipes van Lean en Agile op basis waarvan Kanban is ontwikkeld
    2. kunnen in een team werken dat Kanban gebruikt als werkmethode
    3. kunnen hun proces en werk visualiseren met behulp van een Kanban bord
    4. kunnen Kanban inzetten om prioriteiten, conflicten en kansen in hun delivery proces te managen
    5. begrijpen rol-gebaseerde scenario's in het gebruik van Kanban
    6. begrijpen hoe ze Kanban kunnen gebruiken in combinatie met andere lean/agile methodes zoals Scrum
    7. begrijpen hoe ze voorspelbaarder worden in het werk dat ze leveren, en hoe ze stakeholderverwachtingen kunnen managen
    8. kunnen kansen identificeren om hun processen te verbeteren
    9. kunnen kansen zien om hun time-to-market radicaal te verbeteren
    10. kunnen data vanuit hun process analyseren en interpreteren en op basis daarvan acties definieren om te verbeteren

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 60 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 0%
    • Aantal examenvragen: 60
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 42
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
  • Gerelateerd

    Vakgebied
    Agile
     
  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    E.4.Relationship Management     
    E.5.Process Improvement