• ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)

  • Group Training

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting

    Training code
    CGAIT4DPCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    6
    Kosten
    €2.150,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.

    Deze training staat niet gepland in ons open rooster. Vul hier onder je gegevens in en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

    Naam*
    E-mailadres*
    Telefoonnummer*
     

    Wat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.
    De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe ze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie.
    Na de training ken je een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid.

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.

    Voorvereisten

    ITIL 4 Foundation

    Doelstellingen

    Begrijp de verschillen tussen de volgende sleutelconcepten:

    • Visie en missie
    • Strategie, tactiek en operaties
    • Governance, compliance en management
    • Beleid, controles en richtlijnen

    Bepaal de management scope en daarbinnen:

    • Weet hoe je doelstellingen en vereisten moet opbouwen
    • Weet hoe effectief beleid, controles en richtlijnen moeten worden gedefinieerd
    • Weet hoe de beslissingsautoriteit op het juiste niveau moet worden geplaatst
    • Begrijp de rol van risico en risicobeheer in DPI
    • Begrijp hoe governance DPI beïnvloedt
    • Weet hoe je ervoor kunt zorgen dat de controles voldoende, maar niet buitensporig zijn
    • Weet hoe u het ITIL-model voor voortdurende verbetering kunt gebruiken om het servicewaarde-systeem of een deel van de SVS te verbeteren
    • Weet hoe u beoordelingsdoelstellingen, output, vereisten en criteria kunt identificeren
    • Weet hoe je een geschikte beoordelingsmethode voor een bepaalde situatie kunt selecteren
    • Weet hoe u gewenste resultaten van een verbetering kunt definiëren en prioriteren
    • Weet hoe je een business case moet bouwen, rechtvaardigen en bepleiten

    Weet hoe te handelen

    • verbeteringen reviewen
    • analyse van geleerde lessen
    • Weet hoe je continue verbetering kunt insluiten op alle niveaus van de SVS
    • Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organisatiemanagement
    • Weet hoe u de belangrijkste principes en methoden van Communicatie & OCM kunt gebruiken
    • Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden
    • Effectief communiceren met en invloed uitoefenen op anderen
    • Stel effectieve feedbackkanalen in
    • Weet hoe u effectieve interfaces in de waardeketen tot stand kunt brengen
    • Weet hoe u indicatoren en statistieken definieert om doelstellingen te ondersteunen
    • Begrijp de verschillen tussen waardestromen en werkwijzen en hoe deze verschillen richting, planning en verbetering beïnvloeden
    • Weet hoe u de juiste methoden selecteert en gebruikt en technieken om waardestromen te sturen, plannen en verbeteren en praktijken.
    • Aanpak van de 4 dimensies
    • Toepassing van de leidende principes
    • Waardestroomtoewijzing
    • Optimalisatie van workflow
    • Verspilling tegengaam
    • Feedback inbedden en gebruiken

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
    Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 90 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
    Incompany

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting

    Training code
    CGAIT4DPCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    6
    Kosten
    €2.150,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.
    De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe ze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie.
    Na de training ken je een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid.

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.

    Voorvereisten

    ITIL 4 Foundation

    Doelstellingen

    Begrijp de verschillen tussen de volgende sleutelconcepten:

    • Visie en missie
    • Strategie, tactiek en operaties
    • Governance, compliance en management
    • Beleid, controles en richtlijnen

    Bepaal de management scope en daarbinnen:

    • Weet hoe je doelstellingen en vereisten moet opbouwen
    • Weet hoe effectief beleid, controles en richtlijnen moeten worden gedefinieerd
    • Weet hoe de beslissingsautoriteit op het juiste niveau moet worden geplaatst
    • Begrijp de rol van risico en risicobeheer in DPI
    • Begrijp hoe governance DPI beïnvloedt
    • Weet hoe je ervoor kunt zorgen dat de controles voldoende, maar niet buitensporig zijn
    • Weet hoe u het ITIL-model voor voortdurende verbetering kunt gebruiken om het servicewaarde-systeem of een deel van de SVS te verbeteren
    • Weet hoe u beoordelingsdoelstellingen, output, vereisten en criteria kunt identificeren
    • Weet hoe je een geschikte beoordelingsmethode voor een bepaalde situatie kunt selecteren
    • Weet hoe u gewenste resultaten van een verbetering kunt definiëren en prioriteren
    • Weet hoe je een business case moet bouwen, rechtvaardigen en bepleiten

    Weet hoe te handelen

    • verbeteringen reviewen
    • analyse van geleerde lessen
    • Weet hoe je continue verbetering kunt insluiten op alle niveaus van de SVS
    • Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organisatiemanagement
    • Weet hoe u de belangrijkste principes en methoden van Communicatie & OCM kunt gebruiken
    • Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden
    • Effectief communiceren met en invloed uitoefenen op anderen
    • Stel effectieve feedbackkanalen in
    • Weet hoe u effectieve interfaces in de waardeketen tot stand kunt brengen
    • Weet hoe u indicatoren en statistieken definieert om doelstellingen te ondersteunen
    • Begrijp de verschillen tussen waardestromen en werkwijzen en hoe deze verschillen richting, planning en verbetering beïnvloeden
    • Weet hoe u de juiste methoden selecteert en gebruikt en technieken om waardestromen te sturen, plannen en verbeteren en praktijken.
    • Aanpak van de 4 dimensies
    • Toepassing van de leidende principes
    • Waardestroomtoewijzing
    • Optimalisatie van workflow
    • Verspilling tegengaam
    • Feedback inbedden en gebruiken

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
    Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 90 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    A.2.Service Level Management     
    D.10.Information and Knowledge Management     
    C.3.Service Delivery