13 Juli 2022

'Na 4 jaar officieel de stap gezet’ 

‘Het maakt niet uit wat voor achtergrond je hebt, er is een plekje voor iedereen’, zegt Youssra Tafronti. Zij is daar zelf het levende bewijs van. Affiniteit met IT is er zeker, maar met een achtergrond in rechten. Een totaal ander vak. Inmiddels studeert Youssra naast haar baan bij Capgemini Academy het vak communicatie. 
 

‘Al bijna vijf jaar alweer werk ik voor Capgemini, waarvan vier jaar vanuit een extern bedrijf. Inmiddels ben ik officieel in dienst getreden bij Capgemini Academy. Toen ik, na vier jaar ingezet te zijn geweest via een externe organisatie, gevraagd werd of ik officieel onderdeel van Capgemini wilde worden, hoefde ik daar geen seconde over na te denken.’  

 

 

Nog geen seconde spijt 

‘Wat ik fijn vind aan Capgemini Academy zijn de collega’s en de open, informele én warme sfeer. Op de eerste dag was ik gelijk al heel positief. Voor de buitenwereld komt Capgemini wellicht over als een formele organisatie, maar ik voelde me gelijk thuis. Wij zijn binnen de organisatie serieus, maar onderling zijn we één grote familie en daar mogen we echt super trots op zijn!’ 

 

Klanten vooruit helpen 

‘Voordat ik aan de slag ging bij Capgemini Academy wist ik niet dat de Academy een onderdeel was van Capgemini. Er zit natuurlijk wel een klein verschil in diensten. Waar Capgemini digitale transformaties vormgeeft en implementeert, helpt Capgemini Academy organisaties met het analyseren en formuleren van de digitale skills die nodig zijn om de transformatie te laten slagen. Wij leiden IT-professionals op, zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van nieuwe technologische ontwikkelingen. Wij hebben dus veel te maken met individuele IT’ers die bij ons een training komen volgen. Hierdoor staan wij dagelijks in contact met onze klanten.’ 
 

‘Ik ben zelf onderdeel van de customer services, hierdoor heb ik veel klantcontact. Op het moment dat een cursist zich wil inschrijven, vragen heeft over trainingen, twijfelt of advies wil zijn wij het eerste aanspreekpunt. Daarnaast ontmoeten wij cursisten ook op onze trainingslocatie in Utrecht. De laatste jaren zijn we meer online gaan werken, maar als cursisten bij ons op locatie een training komen volgen merk je echt dat er een bepaalde energie heerst.’  
 

‘De manier van studeren is tegenwoordig ook in ontwikkeling. Wij spelen hier als organisatie echt op in. Continue kijken wat de beste manier voor onze cursisten is om te ontwikkelen. Wat past bij hun leerbehoeften? Het proces van alleen klassikale trainingen is uitgebreid. Je kunt nu kiezen of je een training klassikaal, online of blended wilt volgen. Op onze locatie in Utrecht, binnen de muren van jouw eigen organisatie of thuis aan de keukentafel.’ 
 

Natuurlijk doen we veel meer dan alleen trainingen verzorgen. Bij Capgemini Academy bieden wij drie diensten aan om samen de maximale potentie uit IT-professionals te halen. Onze experts adviseren je als organisatie over leer-en ontwikkelvraagstukken, verzorgen trainingen én ontwerpen, bouwen en onderhouden digitale leeroplossingen.  
 

  • Learning Advisory 
  • Trainingen 
  • Digital Learning 
     

Wil jij jezelf verder ontwikkelen als IT'er? Of IT'er worden? Bekijk hier al onze trainingen.
 

Nog lang niet uitgeleerd 

‘Capgemini Academy steunt mij enorm in mijn ambitie om mijn bachelor communicatie te behalen. In mijn werkzaamheden wil ik verschil maken op het gebied van communicatie en alles wat ik leer pas ik toe in mijn huidige werkzaamheden. Zo denk ik mee over de website van Capgemini Academy en de uitnodigingen voor onze cursisten. Aangezien ik dagelijks in contact sta met onze klanten, weet ik als geen ander wat voor hen belangrijk is en hoe wij hun leerervaring bij ons nog beter kunnen maken. Onze cursisten waarderen ons gemiddeld met een 8.7. Het feit dat ik daar direct aan bijdraag maakt me trots. De lijntjes bij Capgemini Academy zijn kort, waardoor we onze aandacht en tijd kunnen besteden aan onze klanten.’ 
 
‘Als ik mijn studie communicatie heb afgerond wil ik mijn kennis nog meer inzetten en nog verder groeien binnen Capgemini Academy. Op dit moment focus ik me met name op dagelijks contact met klanten, ervaringen en onze website. We maken echt stappen. Zo ben ik bijvoorbeeld nauw betrokken geweest bij het optimaliseren van onze boekingsmodule, waardoor cursisten nu nog makkelijker online een training bij ons kunnen boeken. Om hier onderdeel van uit te maken en de Academy te helpen groeien vind ik super tof, want we hebben nog zoveel in petto.’ 
 

Wil jij net als Youssra jouw kennis met ons delen? Ontdek jouw toekomst bij Capgemini Academy.