We ontvangen dagelijks veel vragen over onze opleidingen, diensten en andere gerelateerde onderwerpen. Op deze pagina hebben we de meest voorkomende vragen verzameld, zodat je snel een helder antwoord kunt vinden en weer verder kunt. Staat je vraag er niet tussen of heb je aanvullende vragen of opmerkingen? Neem gerust contact op met onze afdeling Customer Service via telefoonnummer +31 (0) 30 203 0510.
Veelgestelde vragen (FAQ)
Als je dieetwensen hebt, kun je deze aan ons doorgeven, wij doen ons best om daar zo veel mogelijk rekening mee te houden.
Geef deze wensen aan ons door via het contactformulier.
Je kunt je hier aanmelden voor onze nieuwsbrief. Natuurlijk kun je, je altijd weer eenvoudig afmelden door te klikken op de daarvoor bestemde link onderin onze nieuwsbrief. Door je te abonneren op onze nieuwsbrief blijf je altijd op de hoogte van het laatste opleidingsnieuws, interessante acties en promoties en nieuwe opleidingen die aansluiten op jouw vakgebied en carrière. Je vindt ons laatste nieuws ook op deze website.
Je kunt bij een reguliere dagopleiding niet direct bij Capgemini Academy een overnachting boeken. Er zijn diverse hotels in de omgeving van onze trainingslocatie, Reykjavikplein 1 te Utrecht.
Alle op de website genoemde bedragen zijn, tenzij anders vermeld, in principe ‘all-in prijzen’. Je krijgt dus geen financiële verrassingen achteraf. Als je een opleiding volgt welke plaatsvindt tussen 9.00 – 16. uur is de lunch inbegrepen. Bij een opleiding die plaatsvindt tussen 13.30 – 21.30 uur is het diner inbegrepen. Bij een avondopleiding (18.30 – 21.30 uur) wordt er voorafgaand geen diner verzorgd.
Voor de route met het openbaar vervoer kun je de routebeschrijving downloaden.
Kijk voor uitgebreidere informatie op www.9292.nl. Indien je een opleiding volgt bij congrescentrum Woudschoten kun je, tegen betaling, ook gebruikmaken van het milieuvriendelijke ‘Ik reis groen’ initiatief. Meer informatie hierover vind je op www.ikreisgroen.nl
In principe is er op iedere trainingslocatie ruimte om te parkeren. De exacte regeling van het parkeren verschilt per locatie.
Bij Capgemini Utrecht is er in principe altijd een parkeerplaats voor je gereserveerd. Er is gratis parkeergelegenheid onder het gebouw van Capgemini (ingang Reykjavikstraat). Hier kan je terecht op niveau -1, waar in de punt een speciaal deel is gereserveerd voor cursisten van Capgemini Academy.
De trainingen worden gegeven op onze trainingslocatie. Dit is aan het Reykjavikplein 1 te Utrecht. Tenzij anders aangegeven in de uitnodiging. Zie routebeschrijving voor meer informatie.
Natuurlijk kijken we graag samen met jou naar een passende oplossing. De mogelijke oplossing hangt af van de opzet van het programma en het type opleiding. Hierbij waarborgen we de hoge kwaliteit van de opleidingen.
Je kunt telefonisch contact opnemen met de Academy Customer Service +31 (0) 30 203 0510. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag vanaf 8.30 uur.
Het is mogelijk de opleiding te annuleren. Annulering van je opleiding dient schriftelijk of elektronisch te gebeuren, waarbij het belangrijk is dat de annuleringsdatum de datum is waarop Capgemini Academy je annulering ontvangt. Verplaatsen van een opleiding wordt gezien als een annulering gevolgd door een nieuwe boeking. Voor meer informatie over eventuele kosten verwijzen we je naar onze Algemene voorwaarden. Het is ook mogelijk een ingeschreven cursist te vervangen door een ander persoon, indien dit vóór aanvang van de opleiding aan Capgemini Academy is gemeld. Aan een dergelijke vervanging zijn geen kosten verbonden.
Verplaatsen van een Individuele Opleiding: Het is mogelijk, nadat de eerste cursusdag heeft plaatsgevonden, maximaal vijf (5) keer één (1) dag kosteloos verzetten. Voor alle overige dagen die je wilt verzetten, worden kosten in rekening gebracht.
Ja, dit is mogelijk. Geef de wijziging door via het contactformulier.
We bespreken graag de mogelijkheden met je. Neem hiervoor contact op met de Academy Customer Service +31 (0) 30 203 0510 of csopl.nl@capgemini.com.
Je kunt contact opnemen met de Academy Customer Service +31 (0) 30 203 0510 of csopl.nl@capgemini.com.
Na inschrijving op de website ontvang je een mail met daarin de vraag om de training te bevestigen. Wanneer je je aanvraag hebt bevestigd ontvang je binnen 48 uur een bevestigingsmail van Academy Customer Services. Mocht je deze bevestigingmail niet hebben ontvangen, neem dan contact op met de afdeling Customer Service +31 (0) 30 203 0510 of csopl.nl@capgemini.com.
Voor trainingen meld je je aan via de website. Bij groepstrainingen staan de geplande data vermeld. Individuele trainingen worden in overleg met jou gepland op de beschikbare data. Je kunt bij de aanmelding je voorkeursdata aangeven. De individuele trainingen worden verzorgd op maandag, dinsdag en donderdag.
Een groot deel van de opleidingen die je op deze website vindt, is ook volledig in het Engels beschikbaar. Je vindt ons volledige Engelstalige curriculum door bovenaan de pagina op "English" te klikken in de verschillende kalenders herken je ze aan de de Engelse vlag.
Naast de standaard open rooster opleidingen die je, in het Nederlands en Engels, terugvindt op deze website, verzorgt Capgemini Academy ook tal van maatwerkopleidingen. Wij stellen onze maatwerkopleidingen volledig in overleg met de klant samen en op aanvraag verzorgen wij ze in diverse talen. De afgelopen jaren hebben wij opleidingen verzorgd in het Nederlands, Engels, Spaans, Duits, Italiaans en Frans.
Wijzigingen in je persoonlijke gegevens kun je doorgeven via ons on-line contact formulier https://academy.capgemini.nl/contact
Na het afronden van een opleiding heb je nog een maand toegang tot de elektronische leeromgeving. Afgeronde trainingen vind je terug onder de menu link 'Mijn trainingsarchief'. Wanneer de documenten hier ook niet terug te vinden zijn kun je contact opnemen met academy@capgemini.com
Capgemini Academy heeft een digitale leeromgeving ingericht, waar je bijvoorbeeld trainingsmateriaal kunt downloaden en noodzakelijke boeken kunt bestellen.
Neem contact op met academy@capgemini.com
Je vindt de online leeromgeving op https://myacademy.capgemini.com/
Je inlognaam is gelijk aan het e-mailadres waarmee je bent ingeschreven. Je kunt een nieuw wachtwoord opvragen door de klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’ op de login pagina van onze leeromgeving https://myacademy.capgemini.com/
Alle documenten zullen worden gedeeld in de elektronische leeromgeving, ook eventuele presentaties.
Probeer het boek nogmaals te bestellen via een andere internet browser, zoals Firefox of Google Chrome. Mocht dit niet werken neem dan contact op met academystudentservicedesk.bnl@capgemini.com.
Het studieboek kan kosteloos bestelt worden vanuit de elektronische leeromgeving. Klik hiervoor op de knop 'Starten' onder de betreffende training.
Dat is per opleiding verschillend. Indien voorbereiding is vereist kun je dit terugvinden in de uitnodigingse-mail die naar jou verstuurd is.
De toegang tot de elektronische leeromgeving wordt twee weken voor aanvang van de training verstrekt. Hier zijn alle benodigde materialen voor de cursus te vinden. Wij raden aan de documenten vooraf te downloaden en op te slaan op je laptop.
Het studiemateriaal is inbegrepen bij de prijs, inclusief eventuele boeken. Voor een aantal opleidingen moet er een boek besteld worden via de elektronische leeromgeving. De instructie hiervoor staat vermeld in de bibliotheek van de elektronische leeromgeving.
De factuur zal verstuurd worden aan het opgegeven emailadres. Indien u geen emailadres heeft opgegeven zal de factuur verstuurd worden naar het bij ons bekende postadres.
1. Opdrachtgever is gerechtigd de overeengekomen opleiding te annuleren. Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch te geschieden, waarbij de annuleringsdatum de datum van ontvangst is door Capgemini Academy van de annulering. In dit kader wordt uitstel van een opleiding gezien als een annulering gevolgd door een nieuwe boeking, waarbij dit artikel volledig van toepassing is.
2. De annuleringskosten bedragen (in % van de overeengekomen prijs):
tot 20 werkdagen voor aanvang: 0%
20 t/m 10 werkdagen voor aanvang: 50%
minder dan 10 werkdagen voor aanvang: 100%
3. Opdrachtgever is gerechtigd een voor een opleiding ingeschreven Cursist te vervangen door een ander persoon, indien dit vóór aanvang van de opleiding aan Capgemini Academy is gemeld. Aan een dergelijke vervanging zijn geen kosten verbonden.
Je ontvangt de factuur van de opleiding/training achteraf. Er is een betalingstermijn van 60 dagen.
De kosten van examens zijn te vinden op de desbetreffende trainingspagina. Deze pagina kun je vinden via de zoekfunctie. Type daarbij de naam van het desbetreffende examen in het zoekvak.
Je hebt een examen gedaan bij een extern certificeringinstituut (bijvoorbeeld CITO, APMG of EXIN). Hier heb je toegang gekregen tot een portal waar je je certificaat kunt downloaden. Wanneer je geen portal hebt kun je contact opnemen met een van de instituten. Mogelijk zijn kosten verbonden aan het opnieuw opvragen van je certificaat.
Examens en herexamens zijn te boeken via deze website of de afdeling Customer Service. Mocht je een examen moeten herkansen, dan wordt het herexamen opnieuw in rekening gebracht. Je kunt gewoon een nieuwe boeking maken via deze website.
Toegang tot de oefenomgeving krijg je nadat je je hebt ingeschreven voor één van de volgende examens en de taal die er achter is aangegeven:
Change management Foundation Engels
IPMA-C Nederlands
IPMA-C Engels
Management of Portfolio Foundation Engels
Management of Risk Foundation Engels
Managing Successful Programmes Foundation Engels
Managing Successful Programmes Practitioner Engels
Managing Successful Programmes Engels
Prince2 Foundation Engels
Prince2 Foundation Nederlands
Prince2 Practitioner Engels
Prince2 Practitioner Engels
P3O Foundation Engels
Een laptop/PC moet verbonden zijn met het internet waarbij een bepaalde snelheid is vereist. Er moet ook een webcam aangesloten zijn. Controleer hier of je laptop/PC geschikt is voor een AnyTime AnyPlace examen.
Capgemini Academy is een geaccrediteerd opleidingsinstituut, dat geeft ons de mogelijkheid examens af te nemen voor onze trainingsdeelnemers. Bij ons kun je dus alleen examen doen, als je de voorbereidende training ook bij ons gevolgd hebt. Heb je geen training bij ons gevolgd, dan kun je je wenden tot een exameninstituut.
Je kunt een boeking maken via de website van Capgemini Academy. De examendata kun je opvragen bij onze afdeling Customer Service via telefoonnummer +31 (0) 30 203 0510.
Zie annuleringsvoorwaarden. In het geval van een examen is niet mogelijk om de ingeschreven cursist te vervanger door een ander persoon.
De examens vinden plaats op vaste, reguliere data bij Capgemini Academy. De examendata kun je opvragen bij afdeling Customer Service via telefoonnummer +31 (0) 30 203 0510.
Deze zul je van de Academy ontvangen na afloop van de laatste trainingsdag.
Contact
Staat je vraag niet bij onze veelgestelde vragen, of heb je aanvullende vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met onze Customer Service via het contactformulier.