• Pyramid Principle (EN)

  • Group Training

    In deze training leer je om te analyseren welk punt je wilt maken. Je leert een structuur gebruiken die je helpt om je verhaal zo op te bouwen, dat je goed aansluit bij de ander.

    Training code
    CGAPYRA2CE
    Gesproken taal
    Engels
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    3
    Kosten
    €1.100,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu Pyramid Principle (EN)

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.

    • 4-11-2024
      Online Virtual
      €1.100,00
      €1.100,00
    • 12-5-2025
      Utrecht
      €1.100,00
      €1.100,00
    Pyramid Principle (EN)
    10
    9.3
    0
    4 reviews
     

    Wat is Pyramid Principle

    We communiceren veel, maar is het voor de ander ook duidelijk wat we bedoelen? We formuleren vaak te wollig, te lang en niet afgestemd op de ander. Terwijl het gaat om helder en logisch communiceren
    Of het nu gaat om het schrijven van begrijpelijke teksten of om het houden van aansprekende presentaties: Het scheelt veel tijd en irritatie als we zo formuleren dat de ander de boodschap in één keer begrijpt.
    In deze training
    • leer je om te analyseren welk punt je wilt maken.
    • Je denkt vanuit jouw perspectief èn vanuit het perspectief van je doelgroep.
    • Je leert een structuur gebruiken die je helpt om je verhaal zo op te bouwen, dat de keuze en de volgorde van je onderwerpen goed aansluiten bij de ander.
    • Je gebruikt niet meer of minder argumenten dan de ander nodig heeft.
    • Je leert technieken als probleemanalyse, pyramid principle en storyboarden toe te passen op mondelinge en schriftelijke communicatie. Hierdoor wordt je betoog zowel prikkelend als goed te begrijpen en te onthouden.
    • We besteden ook aandacht aan het formuleren van duidelijke en beknopte zinnen.
    • Je oefent veel en krijgt gerichte feedback.

     
     

    Voor wie is Pyramid Principle

    Deze training is bedoeld voor medewerkers die krachtig en to-the-point willen communiceren. Je hebt een interne of externe adviesrol, werkt samen in een team, houdt presentaties, stelt voorstellen op of communiceert veel via mail.

    Voorvereisten

    Voor deze training geldt geen ingangsniveau.

    Doelstellingen

    • Je bent in staat Pyramid Principle te gebruiken om je boodschap logisch en kernachtig te formuleren.
    • Je weet welk probleem en welke vraag bij je publiek leeft en stemt je betoog daarop af.
    • Daardoor zijn je voorstellen, adviezen en presentaties doelgericht, aansprekend en toegankelijk.
    • Ook in bijvoorbeeld gesprekken en e-mails kom je beter over.

     
    Incompany

    In deze training leer je om te analyseren welk punt je wilt maken. Je leert een structuur gebruiken die je helpt om je verhaal zo op te bouwen, dat je goed aansluit bij de ander.

    Training code
    CGAPYRA2CE
    Gesproken taal
    Engels
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    3
    Kosten
    €1.100,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

    Pyramid Principle (EN)
    10
    9.3
    0
    4 reviews
     

    Wat is Pyramid Principle

    We communiceren veel, maar is het voor de ander ook duidelijk wat we bedoelen? We formuleren vaak te wollig, te lang en niet afgestemd op de ander. Terwijl het gaat om helder en logisch communiceren
    Of het nu gaat om het schrijven van begrijpelijke teksten of om het houden van aansprekende presentaties: Het scheelt veel tijd en irritatie als we zo formuleren dat de ander de boodschap in één keer begrijpt.
    In deze training
    • leer je om te analyseren welk punt je wilt maken.
    • Je denkt vanuit jouw perspectief èn vanuit het perspectief van je doelgroep.
    • Je leert een structuur gebruiken die je helpt om je verhaal zo op te bouwen, dat de keuze en de volgorde van je onderwerpen goed aansluiten bij de ander.
    • Je gebruikt niet meer of minder argumenten dan de ander nodig heeft.
    • Je leert technieken als probleemanalyse, pyramid principle en storyboarden toe te passen op mondelinge en schriftelijke communicatie. Hierdoor wordt je betoog zowel prikkelend als goed te begrijpen en te onthouden.
    • We besteden ook aandacht aan het formuleren van duidelijke en beknopte zinnen.
    • Je oefent veel en krijgt gerichte feedback.

     
     

    Voor wie is Pyramid Principle

    Deze training is bedoeld voor medewerkers die krachtig en to-the-point willen communiceren. Je hebt een interne of externe adviesrol, werkt samen in een team, houdt presentaties, stelt voorstellen op of communiceert veel via mail.

    Voorvereisten

    Voor deze training geldt geen ingangsniveau.

    Doelstellingen

    • Je bent in staat Pyramid Principle te gebruiken om je boodschap logisch en kernachtig te formuleren.
    • Je weet welk probleem en welke vraag bij je publiek leeft en stemt je betoog daarop af.
    • Daardoor zijn je voorstellen, adviezen en presentaties doelgericht, aansprekend en toegankelijk.
    • Ook in bijvoorbeeld gesprekken en e-mails kom je beter over.

     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    C.1.User Support     
    C.2.Change Support     
    C.3.Service Delivery     
    C.4.Problem Management     
    C.5.Systems Management     
    D.9.Personnel Development