• Feedback geven

  • Workplace Learning

    Op je werk en in je privéleven doen zich regelmatig situaties voor waarin je feedback zou willen geven. Je vindt het geven van feedback echter lastig. Daarmee ga je in deze individuele training aan de slag.

    Training code
    FEED-COMPI
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Nederlands
    Kosten
    €1.900,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Individueel boeken

    Workplace Learning betekent dat jij precies leert wat jij nodig hebt. Samen met de trainer bepaal je jouw specifieke leerdoelen in je vakgebied. In maximaal 3 maanden tijd ontwikkel jij jezelf, met gerichte opdrachten en feedback, bij de uitvoering van je dagelijkse werkzaamheden.

     

    Wat is Feedback geven en ontvangen

    Op je werk en in je privéleven doen zich regelmatig situaties voor waarin je feedback zou willen geven. Je vindt het geven van feedback echter lastig. Je bent bang dat de ander emotioneel zal reageren. Of je hebt al eens gemerkt dat je boodschap niet aan kwam en dat er ondanks je inspanning niks veranderde. Je beseft dat op een goede manier feedback geven nodig is om de ander de mogelijkheid te geven iets aan zijn gedrag te doen, en te leren van het effect van zijn gedrag. Je ziet ook dat het voor jezelf onprettig is om je eigen inzichten en irritaties op te kroppen en zou graag vaker feedback willen geven op een manier die zowel voor jezelf als voor de ontvanger prettig is.
    In deze Workplace Learning verken je als eerste het doel van feedback. Je krijgt een model voor het geven van feedback aangereikt, dat erop gericht is de boodschap zo helder mogelijk te verwoorden zonder veel weerstand op te roepen. Vervolgens leer je hoe je om kunt gaan met je eigen emoties en de emoties van de ander.
    Na afloop van de training:
    * Herken je feedback als communicatiemiddel en middel tot zelfreflectie
    * Ben je bekend met een model voor het geven van feedback
    * Weet je hoe je de boodschap moet brengen om deze zo goed mogelijk aan te laten komen
    * Kun je omgaan met emoties bij de feedback ontvanger
    * Kun je omgaan met je eigen emoties bij het geven van feedback
    * Weet je wanneer feedback wordt gegeven in functioneringsen beoordelingsgesprekken

     
     

    Voor wie is Feedback geven en ontvangen

    De opleiding is bedoeld voor medewerkers die in hun werk of privéleven vaker en beter feedback willen geven.
    Het individuele karakter van de training zorgt ervoor dat deze aansluit bij jouw eigen praktijk en leerdoelen. Je werkt met praktijkopdrachten, opdrachten met collega’s, oefent in jouw eigen werksituatie, doet aan zelfreflectie en spart met je begeleider.
    Wekelijks bespreek je de uitgevoerde opdrachten met je begeleider via telefoon of mail. De totale studiebelasting bedraagt ongeveer 3 (werk)dagen in een periode van maximaal 3 maanden, afhankelijk van je leerdoel en tijd.
    De training is afgestemd op de behoeften van de deelnemers, of je deze nu in groepsverband doet, of individueel als Workplace Learning.

    Voorvereisten

    Voor deelname aan de opleiding is geen specifieke voorkennis of vooropleiding vereist.   Deze training staat niet op zich, maar maakt deel uit van verschillende van onze curricula. Jij wilt de juiste opleidingskeuze maken en je optimaal ontwikkelen. Onze curricula helpen je daarbij. Benieuwd? Je vindt ze op de Curriculum pagina.

    Doelstellingen

    Je zou graag vaker feedback willen geven op een manier die voor de ontvanger prettig is. In deze competentie training verken je als eerste het doel van feedback. Je krijgt een model voor het geven vanfeedback aangereikt, dat erop gericht is de boodschap zo helder mogelijk te verwoorden zonder veel weerstand op te roepen. Vervolgens leer je hoe je om kunt gaan met je eigen emoties en de emoties van de ander.

     
    Incompany

    Op je werk en in je privéleven doen zich regelmatig situaties voor waarin je feedback zou willen geven. Je vindt het geven van feedback echter lastig. Daarmee ga je in deze individuele training aan de slag.

    Training code
    FEED-COMPI
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Nederlands
    Kosten
    €1.900,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is Feedback geven en ontvangen

    Op je werk en in je privéleven doen zich regelmatig situaties voor waarin je feedback zou willen geven. Je vindt het geven van feedback echter lastig. Je bent bang dat de ander emotioneel zal reageren. Of je hebt al eens gemerkt dat je boodschap niet aan kwam en dat er ondanks je inspanning niks veranderde. Je beseft dat op een goede manier feedback geven nodig is om de ander de mogelijkheid te geven iets aan zijn gedrag te doen, en te leren van het effect van zijn gedrag. Je ziet ook dat het voor jezelf onprettig is om je eigen inzichten en irritaties op te kroppen en zou graag vaker feedback willen geven op een manier die zowel voor jezelf als voor de ontvanger prettig is.
    In deze Workplace Learning verken je als eerste het doel van feedback. Je krijgt een model voor het geven van feedback aangereikt, dat erop gericht is de boodschap zo helder mogelijk te verwoorden zonder veel weerstand op te roepen. Vervolgens leer je hoe je om kunt gaan met je eigen emoties en de emoties van de ander.
    Na afloop van de training:
    * Herken je feedback als communicatiemiddel en middel tot zelfreflectie
    * Ben je bekend met een model voor het geven van feedback
    * Weet je hoe je de boodschap moet brengen om deze zo goed mogelijk aan te laten komen
    * Kun je omgaan met emoties bij de feedback ontvanger
    * Kun je omgaan met je eigen emoties bij het geven van feedback
    * Weet je wanneer feedback wordt gegeven in functioneringsen beoordelingsgesprekken

     
     

    Voor wie is Feedback geven en ontvangen

    De opleiding is bedoeld voor medewerkers die in hun werk of privéleven vaker en beter feedback willen geven.
    Het individuele karakter van de training zorgt ervoor dat deze aansluit bij jouw eigen praktijk en leerdoelen. Je werkt met praktijkopdrachten, opdrachten met collega’s, oefent in jouw eigen werksituatie, doet aan zelfreflectie en spart met je begeleider.
    Wekelijks bespreek je de uitgevoerde opdrachten met je begeleider via telefoon of mail. De totale studiebelasting bedraagt ongeveer 3 (werk)dagen in een periode van maximaal 3 maanden, afhankelijk van je leerdoel en tijd.
    De training is afgestemd op de behoeften van de deelnemers, of je deze nu in groepsverband doet, of individueel als Workplace Learning.

    Voorvereisten

    Voor deelname aan de opleiding is geen specifieke voorkennis of vooropleiding vereist.   Deze training staat niet op zich, maar maakt deel uit van verschillende van onze curricula. Jij wilt de juiste opleidingskeuze maken en je optimaal ontwikkelen. Onze curricula helpen je daarbij. Benieuwd? Je vindt ze op de Curriculum pagina.

    Doelstellingen

    Je zou graag vaker feedback willen geven op een manier die voor de ontvanger prettig is. In deze competentie training verken je als eerste het doel van feedback. Je krijgt een model voor het geven vanfeedback aangereikt, dat erop gericht is de boodschap zo helder mogelijk te verwoorden zonder veel weerstand op te roepen. Vervolgens leer je hoe je om kunt gaan met je eigen emoties en de emoties van de ander.

     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    C.1.User Support     
    C.2.Change Support     
    C.3.Service Delivery     
    C.4.Problem Management     
    C.5.Systems Management     
    D.3.Education and Training Provision     
    D.4.Purchasing_Level     
    D.5.Sales Development     
    E.2.Project and Portfolio Management     
    E.3.Risk Management     
    E.4.Relationship Management     
    E.5.Process Improvement     
    E.6.ICT Quality Management     
    E.7.Business Change Management     
    E.8.Information Security Management     
    E.9.Information Systems Governance