-
Coaching: the approach (EN)
-
Deze training geeft je inzicht in het coachingsproces en geeft je de mogelijkheid te ontdekken hoe je daar als coach sturing en richting aan kunt geven.
Training codeCGACOABCEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen7Kosten€2.400,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu Coaching: the approach (EN)
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.
Wat is Coachen: de aanpak
Organisatie-ontwikkeling en medewerker-ontwikkeling gaan hand in hand. Daarom besteden organisaties aandacht aan de vakmatige èn de persoonlijke groei van medewerkers. In deze training leer je coachvaardigheden, zodat je kunt bijdragen aan deze persoonlijke groei. Met jouw ondersteuning leert de medewerker om zaken waar hij tegenaan loopt zelfstandig op te lossen.
Je bent gewend oplossingsgericht te werken. In veel situaties is dat prima. Het nadeel is dat de ander jou nodig blijft hebben. Een coach helpt de ander zijn probleem helder onder ogen te zien, patronen in zijn denken te herkennen en zelf oplossingen te vinden. Zo nemen zijn probleemoplossend vermogen en zijn zelfkennis toe en zet hij een grote stap in de groei als professional.
Als coach ben je nieuwsgierig naar wat mensen beweegt en motiveert. Je luistert zonder oordeel, observeert en stelt vragen. Dat klinkt simpel, maar dat is het niet! Onze neiging om oplossingen te bieden, aannames te doen en een mening te hebben, zit ons in de weg.Voor wie is Coachen: de aanpak
Voor elke professional die dagelijks het beste uit zichzelf en anderen wil halen, zoals:
De training is bestemd voor managers en professionals die coaching als deel van hun taak zien. Je hebt bijvoorbeeld de rol van manager, projectleider, scrum master of HR-medewerker. Of je bent als senior medewerker aanspreekpunt van (junior) collega's. In veel rollen is het zeer nuttig om te kunnen coachen.Voorvereisten
We verwachten dat je tenminste drie jaar werkervaring hebt.
Doelstellingen
Na afloop van de training:
- Ken je de basishouding van een coach
- Kun je een coachgesprek structureren
- Begrijp je het effect van verschillende soorten vragen en interventies
- Heb je inzicht in je eigen sterke en zwakke punten met betrekking tot coaching
- Ben je in staat effectieve coachgesprekken te voeren
- Ben je in staat de ander inzicht te geven in zijn denkpatronen en kwaliteiten
- Ben je in staat gebruik te maken van technieken om het coachproces te sturen
Je kunt een professioneel coachgesprek voeren, door te structureren en de juiste interventies te doen. Je bent je bewust van je houding, woordkeuze en positie ten opzichte van de ander. Daardoor draag je bij aan de zelfstandigheid en het probleemoplossend vermogen van de ander. Je ervaart hoe je door minder te doen, meer bereikt. Je ervaart ook hoe leuk coachen is!
Deze training geeft je inzicht in het coachingsproces en geeft je de mogelijkheid te ontdekken hoe je daar als coach sturing en richting aan kunt geven.
Training codeCGACOABCEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen7Kosten€2.400,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Wat is Coachen: de aanpak
Organisatie-ontwikkeling en medewerker-ontwikkeling gaan hand in hand. Daarom besteden organisaties aandacht aan de vakmatige èn de persoonlijke groei van medewerkers. In deze training leer je coachvaardigheden, zodat je kunt bijdragen aan deze persoonlijke groei. Met jouw ondersteuning leert de medewerker om zaken waar hij tegenaan loopt zelfstandig op te lossen.
Je bent gewend oplossingsgericht te werken. In veel situaties is dat prima. Het nadeel is dat de ander jou nodig blijft hebben. Een coach helpt de ander zijn probleem helder onder ogen te zien, patronen in zijn denken te herkennen en zelf oplossingen te vinden. Zo nemen zijn probleemoplossend vermogen en zijn zelfkennis toe en zet hij een grote stap in de groei als professional.
Als coach ben je nieuwsgierig naar wat mensen beweegt en motiveert. Je luistert zonder oordeel, observeert en stelt vragen. Dat klinkt simpel, maar dat is het niet! Onze neiging om oplossingen te bieden, aannames te doen en een mening te hebben, zit ons in de weg.Voor wie is Coachen: de aanpak
Voor elke professional die dagelijks het beste uit zichzelf en anderen wil halen, zoals:
De training is bestemd voor managers en professionals die coaching als deel van hun taak zien. Je hebt bijvoorbeeld de rol van manager, projectleider, scrum master of HR-medewerker. Of je bent als senior medewerker aanspreekpunt van (junior) collega's. In veel rollen is het zeer nuttig om te kunnen coachen.Voorvereisten
We verwachten dat je tenminste drie jaar werkervaring hebt.
Doelstellingen
Na afloop van de training:
- Ken je de basishouding van een coach
- Kun je een coachgesprek structureren
- Begrijp je het effect van verschillende soorten vragen en interventies
- Heb je inzicht in je eigen sterke en zwakke punten met betrekking tot coaching
- Ben je in staat effectieve coachgesprekken te voeren
- Ben je in staat de ander inzicht te geven in zijn denkpatronen en kwaliteiten
- Ben je in staat gebruik te maken van technieken om het coachproces te sturen
Je kunt een professioneel coachgesprek voeren, door te structureren en de juiste interventies te doen. Je bent je bewust van je houding, woordkeuze en positie ten opzichte van de ander. Daardoor draag je bij aan de zelfstandigheid en het probleemoplossend vermogen van de ander. Je ervaart hoe je door minder te doen, meer bereikt. Je ervaart ook hoe leuk coachen is!
-
Brochure
Vakgebied
Persoonlijke ontwikkeling & leiderschap