-
Consultancy Skills - Adviseren (EN)
-
De focus is op het succesvol adviseren aan klanten en oefenen met het uitvoeren van een case. De theorie over adviesvaardigheden bestudeer je vooraf en tijdens de training met behulp van een leerplatform.
Training codeCGACS-A3CEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen5Kosten€1.900,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu Consultancy Skills - Adviseren (EN)
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.
-
2-12-2025Utrecht
Consultancy Skills - Adviseren (EN)
10
8.8
0
10 reviewsWat is Consultancy Skills - Adviseren
Als professional geef je gevraagd en ongevraagd advies aan de mensen waarvoor of waarmee je werkt. Het is niet gemakkelijk om aan een leek advies te geven vanuit diepgaande materiekennis. Vooral sterk analytisch ingestelde personen vinden het vaak moeilijk om hun inzicht te verkopen aan derden: zij gaan te snel, ze verzanden in details of ze weten niet de juiste toon en houding neer te zetten. Het gevolg is weerstand en irritatie.
In deze training richten we ons op het succesvol adviseren aan klanten: hoe komt jouw advies over en hoe bereid je je daarop voor? Vertrouwd zijn met adviesvaardigheden helpt je om jouw adviezen daadwerkelijk geaccepteerd te krijgen. Door empathisch luisteren, de context begrijpen en de situatie te analyseren kom je tot verbetervoorstellen. Het geaccepteerd krijgen van een advies is dan de ultieme maatstaf voor het succesvol zijn als adviseur.
LET OP: het huiswerk kost je 4 tot 8 uur (vooraf en tussentijds).Voor wie is Consultancy Skills - Adviseren
De training richt zich op professionals die vanuit hun kennis en ervaring advies moeten geven aan managers en medewerkers in de eigen organisatie (interne adviseurs) of, op verzoek, aan managers en medewerkers van andere organisaties.
De training heeft 'Empathisch Luisteren', en 'Gedragspatronen doorzien' als aanbevolen vooropleiding en is het logische vervolg op 'Consultancy Skills - Communiceren' (of een vergelijkbare opleiding).Voorvereisten
'Empathisch Luisteren' en 'Consultancy Skills - Communicating' worden sterk aangeraden als vooropleiding; het beheersen van gesprekstechnieken wordt verondersteld. 'Gedragspatronen doorzien en beïnvloeden' wordt aanbevolen. Deze training is case-driven waardoor het accent ligt op het experimenteren in oefeningen en het geven en krijgen van feedback. De benodigde theorie wordt aangereikt via een leerplatform en een boek dat in de training besproken wordt.
Minimaal 1 jaar klantervaring is vereist voor deelname.Doelstellingen
Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de theorie en de fasering van een adviestraject en is hij/zij is staat een volwaardig advies te geven, gebaseerd op een analyse en passend ophet vraagstuk. Succesvol adviseren betekent dat jouw advies gehoord en geaccepteerd wordt. Daarbij heeft hij/zij de noodzakelijk technieken voor gespreksvoering (interviewen, gespreksbeheersing) toegepast.
De focus is op het succesvol adviseren aan klanten en oefenen met het uitvoeren van een case. De theorie over adviesvaardigheden bestudeer je vooraf en tijdens de training met behulp van een leerplatform.
Training codeCGACS-A3CEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen5Kosten€1.900,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Consultancy Skills - Adviseren (EN)
10
8.8
0
10 reviewsWat is Consultancy Skills - Adviseren
Als professional geef je gevraagd en ongevraagd advies aan de mensen waarvoor of waarmee je werkt. Het is niet gemakkelijk om aan een leek advies te geven vanuit diepgaande materiekennis. Vooral sterk analytisch ingestelde personen vinden het vaak moeilijk om hun inzicht te verkopen aan derden: zij gaan te snel, ze verzanden in details of ze weten niet de juiste toon en houding neer te zetten. Het gevolg is weerstand en irritatie.
In deze training richten we ons op het succesvol adviseren aan klanten: hoe komt jouw advies over en hoe bereid je je daarop voor? Vertrouwd zijn met adviesvaardigheden helpt je om jouw adviezen daadwerkelijk geaccepteerd te krijgen. Door empathisch luisteren, de context begrijpen en de situatie te analyseren kom je tot verbetervoorstellen. Het geaccepteerd krijgen van een advies is dan de ultieme maatstaf voor het succesvol zijn als adviseur.
LET OP: het huiswerk kost je 4 tot 8 uur (vooraf en tussentijds).Voor wie is Consultancy Skills - Adviseren
De training richt zich op professionals die vanuit hun kennis en ervaring advies moeten geven aan managers en medewerkers in de eigen organisatie (interne adviseurs) of, op verzoek, aan managers en medewerkers van andere organisaties.
De training heeft 'Empathisch Luisteren', en 'Gedragspatronen doorzien' als aanbevolen vooropleiding en is het logische vervolg op 'Consultancy Skills - Communiceren' (of een vergelijkbare opleiding).Voorvereisten
'Empathisch Luisteren' en 'Consultancy Skills - Communicating' worden sterk aangeraden als vooropleiding; het beheersen van gesprekstechnieken wordt verondersteld. 'Gedragspatronen doorzien en beïnvloeden' wordt aanbevolen. Deze training is case-driven waardoor het accent ligt op het experimenteren in oefeningen en het geven en krijgen van feedback. De benodigde theorie wordt aangereikt via een leerplatform en een boek dat in de training besproken wordt.
Minimaal 1 jaar klantervaring is vereist voor deelname.Doelstellingen
Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de theorie en de fasering van een adviestraject en is hij/zij is staat een volwaardig advies te geven, gebaseerd op een analyse en passend ophet vraagstuk. Succesvol adviseren betekent dat jouw advies gehoord en geaccepteerd wordt. Daarbij heeft hij/zij de noodzakelijk technieken voor gespreksvoering (interviewen, gespreksbeheersing) toegepast.
-
Brochure
Gerelateerd
e-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
A.1.IS and Business Strategy Alignment | |||||
A.9.Innovating | |||||
C.1.User Support | |||||
C.2.Change Support | |||||
C.3.Service Delivery | |||||
C.4.Problem Management | |||||
D.3.Education and Training Provision | |||||
D.9.Personnel Development | |||||
E.2.Project and Portfolio Management | |||||
D.7.Data Science and Analytics |