• ITIL®4 Foundation (NL)

  • Group Training

    Deze training geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL®4 kwaliteits framework. Na het volgen van de training bent je klaar voor het officiële ITIL®4 Foundation examen.

    Training code
    CGAIT4-FCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    4
    Kosten
    €1.450,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu ITIL®4 Foundation (NL)

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.

    • 17-6-2024
      Utrecht
      €1.450,00
      €1.450,00
    • 8-7-2024
      Online Virtual
      €1.450,00
      €1.450,00
    • 20-8-2024
      Utrecht
      €1.450,00
      €1.450,00
    • 4-9-2024
      Utrecht
      €1.450,00
      €1.450,00
    • 1-10-2024
      Online Virtual
      €1.450,00
      €1.450,00
    Meer data
    • 5-12-2024
      Utrecht
      €1.450,00
      €1.450,00
    • 15-1-2025
      Online Virtual
      €1.450,00
      €1.450,00
    • 3-3-2025
      Utrecht
      €1.450,00
      €1.450,00
    ITIL®4 Foundation (NL)
    10
    9.0
    0
    123 reviews
     

    Wat is ITIL®4 Foundation

    ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management. Het maakt het mogelijk IT-diensten nog efficiënter en effectiever te leveren, met als gevolg meer tevreden klanten. Deze ITIL® 4 Foundation cursus is gebaseerd op de ITIL®4 publicatie, dit is de opvolger van ITIL 2011 of nu ook wel weer ITIL v3 genoemd.
    ITIL Foundation Leader Capgemini AcademyITIL®4 beperkt zich niet tot puur tot IT-services. Aangezien elke organisatie wel in min of meerdere mate services in zijn portfolio heeft is deze opleiding dus voor elke organisatie relevant. ITIL®4 is dan ook te beschouwen als een kwaliteits-framework.
    Om optimaal te kunnen acteren in een op ITIL® gebaseerde IT of Business service omgeving is basiskennis van ITIL® noodzakelijk zodat iedereen "dezelfde taal spreekt". Deze opleiding geeft de basis voor iedereen die werkt in een al of niet commerciële dienstverlenende omgeving.
    Tijdens deze training krijg je een overzicht van wat het vakgebied inhoudt en hoe de practices en activities uit ITIL® hierop aansluiten. In deze ITIL-versie is ook de relatie naar Agile en Devops opgenomen. Hierdoor kun jij als deelnemer de link leggen tussen andere methodes en de gevolgen daarvan voor de vertaling van ITIL®4 naar de eigen organisatie. De training bereidt je voor op het ITIL®4 Foundation examen.

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Foundation

    Aangezien ITIL®4 breder toepasbaar is dan alleen in IT organisaties en aangezien elke organisatie wel in min of meerdere mate services in zijn portfolio heeft,is deze opleiding relevant voor iedereen die een rol heeft in activiteiten die te maken hebben met het ontwerpen, inrichten en/of verlenen van een IT of business services.
    Je bent bijvoorbeeld tbv een IT en/of Business service een:

    • Servicedesk medewerker
    • Change manager
    • Service manager
    • Delivery manager
    • 2e lijn support medewerker

    Daarnaast is deze training geschikt voor deelnemers die inzicht willen krijgen in de meest recente versie van ITIL®, het ITIL®4 Foundation certificaat willen behalen of een vervolg kwalificatie in ITIL®4 als kwaliteistmanagement methode willen behalen. Om aan te sluiten bij de internationale standaard is het trainingsmateriaal in het Engels, daarom raden we je aan om ook het examen in het Engels af te leggen. De gesproken taal is Nederlands of Engels, afhankelijk van welke cursusdatum u kiest.

    Voorvereisten

    De deelnemers aan moeten beschikken over basiskennis op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring van ongeveer 1 tot 2 jaar in een Service Management omgeving.
    Tijdens deze training heb je een laptop nodig met toegang tot internet.

    Doelstellingen

    Deze opleiding helpt je groeien in het vak van IT of Business Servicemanagement. Het geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL®4 kwaliteits framework. Na het volgen van de trainingbent je klaar voor het officiële ITIL®4 Foundation examen en als je slaagt geeft dit toegang tot de overige ITIL®4 opleidingen en certificeringen.

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 60 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
    Incompany

    Deze training geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL®4 kwaliteits framework. Na het volgen van de training bent je klaar voor het officiële ITIL®4 Foundation examen.

    Training code
    CGAIT4-FCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    4
    Kosten
    €1.450,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

    ITIL®4 Foundation (NL)
    10
    9.0
    0
    123 reviews
     

    Wat is ITIL®4 Foundation

    ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management. Het maakt het mogelijk IT-diensten nog efficiënter en effectiever te leveren, met als gevolg meer tevreden klanten. Deze ITIL® 4 Foundation cursus is gebaseerd op de ITIL®4 publicatie, dit is de opvolger van ITIL 2011 of nu ook wel weer ITIL v3 genoemd.
    ITIL Foundation Leader Capgemini AcademyITIL®4 beperkt zich niet tot puur tot IT-services. Aangezien elke organisatie wel in min of meerdere mate services in zijn portfolio heeft is deze opleiding dus voor elke organisatie relevant. ITIL®4 is dan ook te beschouwen als een kwaliteits-framework.
    Om optimaal te kunnen acteren in een op ITIL® gebaseerde IT of Business service omgeving is basiskennis van ITIL® noodzakelijk zodat iedereen "dezelfde taal spreekt". Deze opleiding geeft de basis voor iedereen die werkt in een al of niet commerciële dienstverlenende omgeving.
    Tijdens deze training krijg je een overzicht van wat het vakgebied inhoudt en hoe de practices en activities uit ITIL® hierop aansluiten. In deze ITIL-versie is ook de relatie naar Agile en Devops opgenomen. Hierdoor kun jij als deelnemer de link leggen tussen andere methodes en de gevolgen daarvan voor de vertaling van ITIL®4 naar de eigen organisatie. De training bereidt je voor op het ITIL®4 Foundation examen.

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Foundation

    Aangezien ITIL®4 breder toepasbaar is dan alleen in IT organisaties en aangezien elke organisatie wel in min of meerdere mate services in zijn portfolio heeft,is deze opleiding relevant voor iedereen die een rol heeft in activiteiten die te maken hebben met het ontwerpen, inrichten en/of verlenen van een IT of business services.
    Je bent bijvoorbeeld tbv een IT en/of Business service een:

    • Servicedesk medewerker
    • Change manager
    • Service manager
    • Delivery manager
    • 2e lijn support medewerker

    Daarnaast is deze training geschikt voor deelnemers die inzicht willen krijgen in de meest recente versie van ITIL®, het ITIL®4 Foundation certificaat willen behalen of een vervolg kwalificatie in ITIL®4 als kwaliteistmanagement methode willen behalen. Om aan te sluiten bij de internationale standaard is het trainingsmateriaal in het Engels, daarom raden we je aan om ook het examen in het Engels af te leggen. De gesproken taal is Nederlands of Engels, afhankelijk van welke cursusdatum u kiest.

    Voorvereisten

    De deelnemers aan moeten beschikken over basiskennis op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring van ongeveer 1 tot 2 jaar in een Service Management omgeving.
    Tijdens deze training heb je een laptop nodig met toegang tot internet.

    Doelstellingen

    Deze opleiding helpt je groeien in het vak van IT of Business Servicemanagement. Het geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL®4 kwaliteits framework. Na het volgen van de trainingbent je klaar voor het officiële ITIL®4 Foundation examen en als je slaagt geeft dit toegang tot de overige ITIL®4 opleidingen en certificeringen.

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 60 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    B.4.Solution Deployment     
    C.1.User Support     
    C.2.Change Support     
    C.3.Service Delivery     
    C.4.Problem Management     
    D.8.Contract Management     
    D.9.Personnel Development     
    E.4.Relationship Management     
    E.5.Process Improvement