• Waarom Capgemini Academy? 

    • Onderdeel van één van de grootste, meest innovatieve IT-dienstverleners wereldwijd 
       
    • Groot trainingsaanbod: zowel volledig online als klassikaal beschikbaar 
       
    • De meeste trainingen zijn inclusief certificering en examen 
       
    • Trainers met passie, didactische vaardigheden en een flinke dosis praktijkervaring als IT-professional 
       
    • Onze cursisten beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,6 
       

    Klassikaal, online, blended én in-company 

    Capgemini Academy biedt haar trainingen in een grote verscheidenheid aan vormen aan. Uiteraard kun je kiezen uit klassikaal, online of blended, maar vaak kun je jouw training ook ‘In Company’ volgen. Dus binnen de muren van je eigen organisatie. Om de trainingen nóg leuker te maken en ervoor te zorgen dat je nóg meer rendement haalt uit je trainingsuren, zetten we verschillende tools en methodes in. Denk aan video, games, quizen, webinars en gebruik van praktijkcases. En mocht je na je training toch nog vragen hebben? Onze trainers helpen je graag verder. 

    Wat is IT Service Management & BIM 

    IT is in de eerste plaats een hulpmiddel. Het biedt organisaties ondersteuning bij hun werkzaamheden en draagt zo indirect bij aan het succes van de business. Voor IT service providers is het zaak hun businesspartners zoveel mogelijk te ontzorgen, zodat zij zich volledig kunnen focussen op hun bedrijfsvoering.  
     
    Met het bedrijfsmatig steeds sterker professionaliseren van service providers ontstaat er ook behoefte aan een meer professionele gesprekpartner aan de businesskant. Een klant die zijn eigen verantwoordelijkheden goed kent en weet in te vullen, met name waar het de informatie-aspecten van zijn bedrijfsvoering betreft. Deze tak van sport noemen we ook wel Business Information Management (BIM).  
     
    De gouden combinatie van professionele IT Service Management en BIM zorgt voor een optimale service verlening, voor het beste resultaat aan beide kanten. 

    Waarom IT Service Management & BIM 

    IT Service Management doe je er niet zomaar meer even bij. Het heeft zich in een hoog tempo ontwikkeld tot een gespecialiseerd vakgebied, met internationaal erkende kwaliteitsframeworks en de bijbehorende certificaten. Onze veranderende, digitale wereld vraagt om vakmanschap, zowel aan de IT-kant als aan de businesskant. IT Service Management & BIM bewerkstelligt die vakmanschap, voor een optimale afstemming tussen IT- en businesspartners.  

    Voor wie zijn onze IT Service Management trainingen? 

    Voor elke IT- of businesspartner die op een vakbekwame wijze zijn rol wil uitvoeren, in samenhang met andere specialisten binnen zijn vakgebied. Denk o.a. aan: 

    • Programmeurs 
       
    • Data analisten 
       
    • Data beheerders 
       
    • Ontwikkelaars 
       
    • Helpdesk en support managers 
       
    • Informatiemanagers 
       
    • Functioneel beheerders 
       
    • Businessmanagers  
       

    Welke IT Service Management & BIM trainingen bieden we aan?  

    Bij ons kun je kiezen uit een breed scala aan trainingen uit verschillende IT Service Management & BIM frameworks, zoals ITIL, ASL en BiSL. ITIL leert je de ins en outs van (IT) Service Management, voor een optimale dienstverlening. Denk aan ITIL®4 Foundation of verdiepingstrainingen als ITIL®4 Specialist Create, Deliver and Support en ITIL®4 Strategist Direct Plan and Improve. Daarnaast bieden we een gespecialiseerde training voor applicatiebeheer: ASL® Foundation. Uiteraard kun je ook trainingen op het gebied van BIM volgen, zoals BiSL3® Foundation, Business information Management orientation (BIMO), Functioneel applicatiebeheer orienteren (FABO) en de Vakopleiding Functioneel Beheer. 

    Onze IT Service Management & BIM trainers 

    Onze trainers zijn specialisten in hun vakgebied. Ze zijn opgeleid, volledig gecertificeerd, maken deel uit van een vakgroep en staan veelal met beide voeten in de klei. Ze doen niets liever dan hun kennis, ervaring en enthousiasme met jou delen en kunnen als geen ander de theorie koppelen aan de praktijk. Even voorstellen: 

    Ton van Lieshout: Trainer IT Service Management & BIM 

    “Trainen moet leuk en veilig zijn, zodat je ook fouten durft te maken. Van je fouten leer je het meest.” 
     
    Theo Meffert: Trainer ITIL®4 

    “Een theorie levert alleen waarde als het aan de praktijk gekoppeld kan worden,“ 

    IT Service Management certificering 

    Veel van onze trainingen leiden tot een officiële certificering. Zo kun je je bij Capgemini Academy laten opleiden tot officieel gecertificeerd ITIL Managing professional of ITIL Strategic leader.