-
ITIL®4 Foundation e-learning (EN)
-
Tijdens deze training krijgt u een overzicht van wat de discipline inhoudt en hoe de praktijken en activiteiten van ITIL® hiermee verbonden zijn, inclusief de relatie met Agile en DevOps.
Training codeCGAIT4-FEEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsKosten€900,00excl. BTW Geen extra kosten.Individueel boeken
Leer en ontwikkel op het moment dat het jou schikt en op een plaats die jou uitkomt.
Wat is ITIL®4 Foundation e-learning
ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management, die het mogelijk maakt IT-services efficiënter en effectiever te leveren, wat resulteert in het creëren van waarde voor jouw stakeholders en meer tevreden klanten. De ITIL Foundation-cursus is gebaseerd op de ITIL®4-publicatie, de opvolger van ITIL 2011, ook bekend als ITILv3. ITIL4 beperkt zich niet tot puur IT-services; aangezien elke organisatie services in haar portfolio heeft, is deze training relevant voor alle organisaties die services aan hun klanten leveren. ITIL®4 kan worden beschouwd als een praktische mindset voor het creëren en leveren van waarde. Basiskennis van ITIL® zorgt ervoor dat iedereen “dezelfde taal spreekt”, en is noodzakelijk om optimaal te kunnen functioneren in een ITIL®-serviceomgeving. Deze training biedt de basis voor iedereen die bij een commerciële of niet-commerciële serviceprovider werkt. Tijdens deze e-learning krijg je een overzicht van wat ITIL®4 inhoudt en hoe activiteiten van ITIL® met elkaar verbonden zijn, zodat je zoveel mogelijk waarde levert aan jouw klanten. Deze ITIL-versie richt zich ook op de relatie met Agile en DevOps, waardoor deelnemers andere methoden en hun implicaties kunnen koppelen om ITIL®4 te vertalen naar hun eigen organisatie. De training bereid je voor op het ITIL®4 Foundation-examen.
Tijdens deze training, terwijl je door de e-learning vordert, krijg je toegang tot onze trainers voor ondersteuning. Zij brengen een schat aan praktische ervaring mee naar de theoretische concepten en bieden inzichten en best practices uit de echte wereld. Deze training biedt een diepgaand begrip van het ITIL®4-framework, cruciaal voor het verbeteren van servicemanagement in elke organisatie. Door te leren van ervaren professionals, verwerf je waardevolle kennis die direct kan worden toegepast op jouw werkomgeving, waardoor jouw vermogen om IT en zakelijke services effectief te beheren aanzienlijk wordt verbeterd.
ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.
Voor wie is ITIL®4 Foundation e-learning
- IT-managers: Houdt overzicht van alle op IT-activiteiten en zorg voor een continue en voor afstemming op bedrijfsdoelstellingen.
- Servicedeskmanagers: Beheren van alle servicedesk activiteiten en verbeteren klantondersteuning.
- IT-consultants: Geven van deskundig advies over IT-servicemanagement en service implementatie.
- Projectmanagers: Leid IT-projecten en zorg ervoor dat ze voldoen aan ITIL®-normen.
- Business managers: Begrijp ITIL® om IT-services beter af te stemmen op bedrijfsdoelstellingen.
- Supportmedewerkers: Verwerf fundamentele kennis om de servicelevering te verbeteren.
- Proceseigenaren: Beheer en optimaliseer IT-servicemanagementprocessen.
- Kwaliteitsmanagers: Zorg ervoor dat IT-services voldoen aan kwaliteitsnormen en continu worden verbeterd.
- DevOps-engineers: Integreer ITIL®4 met Agile- en DevOps-methodologieën.
- IT-auditors: Beoordeel IT-servicemanagementpraktijken en zorg voor naleving van ITIL®-normen.
Voorvereisten
Er is geen voorkennis van ITIL® vereist. Een basiskennis van IT-services en bedrijfsactiviteiten is echter wel nuttig.
Doelstellingen
Aan het einde van de training kun je:
- De belangrijkste concepten van ITIL®4 en de voordelen ervan begrijpen.
- Het ITIL®4-servicemanagementframework beschrijven.
- De componenten en activiteiten van het ITIL®4-servicewaardesysteem identificeren.
- De belangrijkste practices in een serviceproviderorganisatie identificeren.
- De relatie uit tussen ITIL®4 en andere methodologieën zoals Agile en DevOps leggen.
- Je maximaal voorbereiden op het ITIL®4 Foundation-examen.
Examen informatie
Examen Informatie:
Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens- Duur examen: 60 min
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
- Examen stijl: Multiple choice
- Open Boek: Nee
Examengarantie:
Wij hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze trainingen. Daarom geven we examen garantie als je deze training in ons open rooster volgt. Dat betekent dat je gratis de training nogmaals kunt volgen én je krijgt een gratis examenvoucher als je het examen de eerste keer niet haalt.
Hiervoor zijn de volgende voorwaarden van toepassing:- Je bent de hele training aanwezig geweest
- Je hebt het eerste examen binnen 2 maanden na de training afgelegd
- Tussen je initiële training en de gratis training zit maximaal 1 jaar.
Tijdens deze training krijgt u een overzicht van wat de discipline inhoudt en hoe de praktijken en activiteiten van ITIL® hiermee verbonden zijn, inclusief de relatie met Agile en DevOps.
Training codeCGAIT4-FEEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsKosten€900,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Wat is ITIL®4 Foundation e-learning
ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management, die het mogelijk maakt IT-services efficiënter en effectiever te leveren, wat resulteert in het creëren van waarde voor jouw stakeholders en meer tevreden klanten. De ITIL Foundation-cursus is gebaseerd op de ITIL®4-publicatie, de opvolger van ITIL 2011, ook bekend als ITILv3. ITIL4 beperkt zich niet tot puur IT-services; aangezien elke organisatie services in haar portfolio heeft, is deze training relevant voor alle organisaties die services aan hun klanten leveren. ITIL®4 kan worden beschouwd als een praktische mindset voor het creëren en leveren van waarde. Basiskennis van ITIL® zorgt ervoor dat iedereen “dezelfde taal spreekt”, en is noodzakelijk om optimaal te kunnen functioneren in een ITIL®-serviceomgeving. Deze training biedt de basis voor iedereen die bij een commerciële of niet-commerciële serviceprovider werkt. Tijdens deze e-learning krijg je een overzicht van wat ITIL®4 inhoudt en hoe activiteiten van ITIL® met elkaar verbonden zijn, zodat je zoveel mogelijk waarde levert aan jouw klanten. Deze ITIL-versie richt zich ook op de relatie met Agile en DevOps, waardoor deelnemers andere methoden en hun implicaties kunnen koppelen om ITIL®4 te vertalen naar hun eigen organisatie. De training bereid je voor op het ITIL®4 Foundation-examen.
Tijdens deze training, terwijl je door de e-learning vordert, krijg je toegang tot onze trainers voor ondersteuning. Zij brengen een schat aan praktische ervaring mee naar de theoretische concepten en bieden inzichten en best practices uit de echte wereld. Deze training biedt een diepgaand begrip van het ITIL®4-framework, cruciaal voor het verbeteren van servicemanagement in elke organisatie. Door te leren van ervaren professionals, verwerf je waardevolle kennis die direct kan worden toegepast op jouw werkomgeving, waardoor jouw vermogen om IT en zakelijke services effectief te beheren aanzienlijk wordt verbeterd.
ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.
Voor wie is ITIL®4 Foundation e-learning
- IT-managers: Houdt overzicht van alle op IT-activiteiten en zorg voor een continue en voor afstemming op bedrijfsdoelstellingen.
- Servicedeskmanagers: Beheren van alle servicedesk activiteiten en verbeteren klantondersteuning.
- IT-consultants: Geven van deskundig advies over IT-servicemanagement en service implementatie.
- Projectmanagers: Leid IT-projecten en zorg ervoor dat ze voldoen aan ITIL®-normen.
- Business managers: Begrijp ITIL® om IT-services beter af te stemmen op bedrijfsdoelstellingen.
- Supportmedewerkers: Verwerf fundamentele kennis om de servicelevering te verbeteren.
- Proceseigenaren: Beheer en optimaliseer IT-servicemanagementprocessen.
- Kwaliteitsmanagers: Zorg ervoor dat IT-services voldoen aan kwaliteitsnormen en continu worden verbeterd.
- DevOps-engineers: Integreer ITIL®4 met Agile- en DevOps-methodologieën.
- IT-auditors: Beoordeel IT-servicemanagementpraktijken en zorg voor naleving van ITIL®-normen.
Voorvereisten
Er is geen voorkennis van ITIL® vereist. Een basiskennis van IT-services en bedrijfsactiviteiten is echter wel nuttig.
Doelstellingen
Aan het einde van de training kun je:
- De belangrijkste concepten van ITIL®4 en de voordelen ervan begrijpen.
- Het ITIL®4-servicemanagementframework beschrijven.
- De componenten en activiteiten van het ITIL®4-servicewaardesysteem identificeren.
- De belangrijkste practices in een serviceproviderorganisatie identificeren.
- De relatie uit tussen ITIL®4 en andere methodologieën zoals Agile en DevOps leggen.
- Je maximaal voorbereiden op het ITIL®4 Foundation-examen.
Examen informatie
Examen Informatie:
Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens- Duur examen: 60 min
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
- Examen stijl: Multiple choice
- Open Boek: Nee
Examengarantie:
Wij hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze trainingen. Daarom geven we examen garantie als je deze training in ons open rooster volgt. Dat betekent dat je gratis de training nogmaals kunt volgen én je krijgt een gratis examenvoucher als je het examen de eerste keer niet haalt.
Hiervoor zijn de volgende voorwaarden van toepassing:- Je bent de hele training aanwezig geweest
- Je hebt het eerste examen binnen 2 maanden na de training afgelegd
- Tussen je initiële training en de gratis training zit maximaal 1 jaar.
-
Brochure
Vakgebied
IT Service Management & BIM