-
Empathisch Luisteren (EN)
-
Na het volgen van deze training leg je op een bewuste manier contact met bijvoorbeeld je collega, klant of opdrachtgever.
Training codeCGACOM-1CEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen1Kosten€400,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu Empathisch Luisteren (EN)
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.
Wat is Empathisch luisteren
Je kunt natuurlijk luisteren - dat doe je al je hele leven. Maar empathisch luisteren? Je verplaatsen in de ander en zijn subjectieve ervaring begrijpen, doe je dat ook?
Door empathisch te luisteren maak je verbinding en geef je een gesprek diepgang. Je past technieken toe die je gesprekspartner uitnodigen om te vertellen. Op die manier leer je zijn denkwijze begrijpen. Dat maakt het mogelijk om je woorden zo te kiezen, dat je aanhaakt bij de wereld van de ander.
In deze training maak je kennis met het basis communicatiemodel van Shannon & Weaver. Daarnaast leer je luistertechnieken in te zetten, zoals chunken. Je oefent veel en krijgt feedback op je manier van luisteren. Wat je in deze training leert, vormt de basis voor alle andere Academy trainingen waar communicatie centraal staat (zoals Consultancy Skills of Coachen de Aanpak).Voor wie is Empathisch luisteren
Deze training is bedoeld voor iedereen die zich de basistechnieken voor het voeren van een gesprek eigen wil maken.
De training is zowel geschikt voor de beginnende professional als voor de meer ervaren professional die zijn vaardigheden verder wil aanscherpen. Van consultant tot leidinggevende tot verkoper – zodra je in gesprek met een ander bent, is empathisch luisteren belangrijk.Voorvereisten
Geen.
Doelstellingen
Na het volgen van deze training leg je op een bewuste manier contact met bijvoorbeeld je collega, klant of opdrachtgever. Je begrijpt de belangrijkste aspecten van communicatie en past luistertechnieken toe. Je weet hoe je in een gesprek kunt afstemmen op de denkwereld van de ander.
Na het volgen van deze training leg je op een bewuste manier contact met bijvoorbeeld je collega, klant of opdrachtgever.
Training codeCGACOM-1CEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen1Kosten€400,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Wat is Empathisch luisteren
Je kunt natuurlijk luisteren - dat doe je al je hele leven. Maar empathisch luisteren? Je verplaatsen in de ander en zijn subjectieve ervaring begrijpen, doe je dat ook?
Door empathisch te luisteren maak je verbinding en geef je een gesprek diepgang. Je past technieken toe die je gesprekspartner uitnodigen om te vertellen. Op die manier leer je zijn denkwijze begrijpen. Dat maakt het mogelijk om je woorden zo te kiezen, dat je aanhaakt bij de wereld van de ander.
In deze training maak je kennis met het basis communicatiemodel van Shannon & Weaver. Daarnaast leer je luistertechnieken in te zetten, zoals chunken. Je oefent veel en krijgt feedback op je manier van luisteren. Wat je in deze training leert, vormt de basis voor alle andere Academy trainingen waar communicatie centraal staat (zoals Consultancy Skills of Coachen de Aanpak).Voor wie is Empathisch luisteren
Deze training is bedoeld voor iedereen die zich de basistechnieken voor het voeren van een gesprek eigen wil maken.
De training is zowel geschikt voor de beginnende professional als voor de meer ervaren professional die zijn vaardigheden verder wil aanscherpen. Van consultant tot leidinggevende tot verkoper – zodra je in gesprek met een ander bent, is empathisch luisteren belangrijk.Voorvereisten
Geen.
Doelstellingen
Na het volgen van deze training leg je op een bewuste manier contact met bijvoorbeeld je collega, klant of opdrachtgever. Je begrijpt de belangrijkste aspecten van communicatie en past luistertechnieken toe. Je weet hoe je in een gesprek kunt afstemmen op de denkwereld van de ander.
-
Brochure
Gerelateerd
e-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
A.9.Innovating | |||||
C.1.User Support | |||||
C.2.Change Support | |||||
C.3.Service Delivery | |||||
C.4.Problem Management | |||||
C.5.Systems Management | |||||
D.10.Information and Knowledge Management | |||||
D.3.Education and Training Provision | |||||
D.4.Purchasing_Level | |||||
D.5.Sales Development | |||||
D.8.Contract Management | |||||
D.9.Personnel Development | |||||
E.2.Project and Portfolio Management | |||||
E.3.Risk Management | |||||
E.6.ICT Quality Management | |||||
E.7.Business Change Management | |||||
E.8.Information Security Management | |||||
E.9.Information Systems Governance |