• Lean IT Foundation e-learning

  • e-Learning

    De toepassing van Lean in IT maakt de laatste jaren een sterke ontwikkeling door. Deze e-learning biedt je basiskennis en -inzicht over Lean en de toepassing van Lean in een IT omgeving.

    Training code
    CGALEITFEE
    Gesproken taal
    Engels
    Taal materiaal
    Engels
    Kosten
    €800,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Individueel boeken

    Leer en ontwikkel op het moment dat het jou schikt en op een plaats die jou uitkomt.

     

    Wat is Lean IT Foundation

    Jij wilt jouw IT-beheer of -ontwikkelorganisatie effectiever, efficiënter en sneller laten functioneren? Dan is Lean IT geschikt voor jou. Lean IT richt zich specifiek op de toepassing van Lean binnenIT-processen. Na succesvolle toepassing in productie (Lean manufacturing) en dienstverlening (Lean services), maakt de toepassing van Lean in IT de laatste jaren een sterke ontwikkeling door. Hoe zorgje ervoor dat er een efficiënt change management beleid wordt gevoerd? Op welke manier zorg je er voor dat doorlooptijden bij het verhelpen van incidenten teruggedrongen worden? Organisaties zien steeds meer in dat zij voordeel kunnen behalen door Lean IT toe te passen binnen de IT leverende afdelingen.
    Deze e-learning biedt je basiskennis en -inzicht over Lean en de toepassing van Lean in een IT-omgeving. De e-learning bereidt je tevens voor op het EXIN-examen Lean IT Foundation en de daarbij behorende certificering.
    De nieuwe LEAN-IT is gebaseerd op de LITA LEAN-IT specificaties. LITA staat voor “Lean IT Association”, een nieuwe certificering die vollediger is en meer structuur geeft aan het LEAN landschap.

    Zie de korte beschrijving.

     
     

    Voor wie is Lean IT Foundation

    De e-learning is bestemd voor medewerkers van een IT-organisatie. In het bijzonder is de training relevant voor IT-professionals die werken in een organisatie die Lean IT al heeft geadopteerd of van plan is te adopteren.
    Er zijn geen specifieke ingangseisen voor deze e-learning.

    Voorvereisten

    Er zijn geen specifieke ingangseisen voor deze opleiding. Het is aan te bevelen dat de deelnemer werkzaam is in of te maken heeft met een IT-organisatie. 

    Doelstellingen

    Na afronding van de e-learning zijn de deelnemers bekend met het concept van Lean:  De oorsprong en ontwikkeling van de Lean-filosofie De belangrijkste elementen van Lean Het concept van verspilling,variatie en inflexibiliteit Verder hebben de deelnemers kennis van en inzicht in: Klantwaarde, Voice of the Customer, CTQ Procesverbetering, Value Stream Mapping Performance en KPI’s Organisatorischerandvoorwaarden voor de invoeren van Lean Lean-gedrag en -attitude Betekenis en doel van Visual management en het gebruik van dag- en weekborden. De deelnemers zijn bekend met de praktische toepassingvan de volgende Lean IT (analyse) tools: Voice of the Customer SIPOC en Critical to Quality Value Stream Map KPI’s Persoonlijke ‘change story’

    Examen informatie

    Bij deze e-learning is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de e-learning. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 60 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 0%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
    Incompany

    De toepassing van Lean in IT maakt de laatste jaren een sterke ontwikkeling door. Deze e-learning biedt je basiskennis en -inzicht over Lean en de toepassing van Lean in een IT omgeving.

    Training code
    CGALEITFEE
    Gesproken taal
    Engels
    Taal materiaal
    Engels
    Kosten
    €800,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is Lean IT Foundation

    Jij wilt jouw IT-beheer of -ontwikkelorganisatie effectiever, efficiënter en sneller laten functioneren? Dan is Lean IT geschikt voor jou. Lean IT richt zich specifiek op de toepassing van Lean binnenIT-processen. Na succesvolle toepassing in productie (Lean manufacturing) en dienstverlening (Lean services), maakt de toepassing van Lean in IT de laatste jaren een sterke ontwikkeling door. Hoe zorgje ervoor dat er een efficiënt change management beleid wordt gevoerd? Op welke manier zorg je er voor dat doorlooptijden bij het verhelpen van incidenten teruggedrongen worden? Organisaties zien steeds meer in dat zij voordeel kunnen behalen door Lean IT toe te passen binnen de IT leverende afdelingen.
    Deze e-learning biedt je basiskennis en -inzicht over Lean en de toepassing van Lean in een IT-omgeving. De e-learning bereidt je tevens voor op het EXIN-examen Lean IT Foundation en de daarbij behorende certificering.
    De nieuwe LEAN-IT is gebaseerd op de LITA LEAN-IT specificaties. LITA staat voor “Lean IT Association”, een nieuwe certificering die vollediger is en meer structuur geeft aan het LEAN landschap.

    Zie de korte beschrijving.

     
     

    Voor wie is Lean IT Foundation

    De e-learning is bestemd voor medewerkers van een IT-organisatie. In het bijzonder is de training relevant voor IT-professionals die werken in een organisatie die Lean IT al heeft geadopteerd of van plan is te adopteren.
    Er zijn geen specifieke ingangseisen voor deze e-learning.

    Voorvereisten

    Er zijn geen specifieke ingangseisen voor deze opleiding. Het is aan te bevelen dat de deelnemer werkzaam is in of te maken heeft met een IT-organisatie. 

    Doelstellingen

    Na afronding van de e-learning zijn de deelnemers bekend met het concept van Lean:  De oorsprong en ontwikkeling van de Lean-filosofie De belangrijkste elementen van Lean Het concept van verspilling,variatie en inflexibiliteit Verder hebben de deelnemers kennis van en inzicht in: Klantwaarde, Voice of the Customer, CTQ Procesverbetering, Value Stream Mapping Performance en KPI’s Organisatorischerandvoorwaarden voor de invoeren van Lean Lean-gedrag en -attitude Betekenis en doel van Visual management en het gebruik van dag- en weekborden. De deelnemers zijn bekend met de praktische toepassingvan de volgende Lean IT (analyse) tools: Voice of the Customer SIPOC en Critical to Quality Value Stream Map KPI’s Persoonlijke ‘change story’

    Examen informatie

    Bij deze e-learning is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de e-learning. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 60 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 0%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
  • Gerelateerd

    Vakgebied
    Agile
     
  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    E.3.Risk Management     
    E.2.Project and Portfolio Management     
    C.4.Problem Management     
    E.5.Process Improvement     
    C.2.Change Support     
    C.3.Service Delivery     
    D.3.Education and Training Provision     
    E.6.ICT Quality Management