-
Service Design
-
Ervaring met Design Thinking, maar moeite met toepassing? Deze tweedaagse hands-on Service Design training geeft je praktische tips, leert je nieuwe technieken en methoden die direct toepasbaar zijn.
Training codeCGASEDE-CEGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen4Kosten€1.600,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu Service Design
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.
-
15-7-2025Utrecht
-
2-9-2025Online Virtual
Service Design
10
9.3
0
10 reviewsWat is Service Design
Nadat je hebt kennisgemaakt met Design Thinking en enige ervaring hebt opgedaan, kan het een uitdaging zijn om dit succesvol toe te passen binnen je organisatie of project. Deze training biedt de perfecte oplossing. We moedigen deelnemers aan om hun eigen casus mee te nemen, zodat we samen kunnen werken aan praktische en relevante oplossingen.
Tijdens deze tweedaagse hands-on training leer je alles over Service Design op bewustzijnsniveau: wat het betekent, wanneer je het toepast en welke voorwaarden nodig zijn om resultaten te behalen. We bereiken dit door onder andere de volgende tools en technieken toe te passen: mindset mapping, eenvoudige klantreizen, interviewvragen maken en stellen, affinity mapping, stakeholder mapping, service blueprint, en het opstellen van een eerste versie van een design brief.
Zo ontwikkel je diensten die waarde toevoegen voor gebruikers en creëer je (nieuwe) proposities voor je organisatie.Na afloop van deze training beschik je over tips en acties om Service Design succesvol toe te passen binnen jouw organisatie of project. Onze trainers hebben veel praktijk ervaring en delen deze graag met je tijdens de training.
Voor wie is Service Design
De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij productontwerp en meer wil weten over het verhogen van de waarde voor gebruikers via de Design Thinking filosofie. Daarnaast is de training ideaal voor degenen die verschillende Service Design-technieken willen leren toepassen en inzicht willen krijgen in wanneer deze bruikbaar zijn. Ervaring met het toepassen van Design Thinking in de praktijk is vereist. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
- Product owners;
- Product (innovation) managers;
- (Business) analisten;
- Ervaren UX’ers/Design Thinkers;
- Customer Centricity/Experience experts.
Voorvereisten
Kennis en praktijkervaring met Design Thinking door deelname aan deze training van Capgemini Academy en/of bekendheid met de methoden: interviewen, empathy mapping, de define-stap en ideation-methoden.
Benodigdheden: Tijdens deze training is een laptop met internettoegang vereist.Doelstellingen
Na deze training ben je bekend met:
- De kracht van Design Thinking in combinatie met Service Design methoden.
- Acties die je kunt ondernemen om meer ruimte voor Service Design te creëren binnen de organisatie en/of projecten.
- De verschillende fasen van het Service Design ontwerpproces.
- Mindset map, interviewtechnieken, data-analyse, service blueprint, stakeholdermapping en design brief.
- Verschillende tips, technieken en methoden die helpen om de ‘maturity’ binnen een organisatie te vergroten en stakeholders te betrekken en betrokken te houden.
- Tips om je eigen casus te verbeteren en om te zetten in een succesvol resultaat.
Ervaring met Design Thinking, maar moeite met toepassing? Deze tweedaagse hands-on Service Design training geeft je praktische tips, leert je nieuwe technieken en methoden die direct toepasbaar zijn.
Training codeCGASEDE-CEGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen4Kosten€1.600,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Service Design
10
9.3
0
10 reviewsWat is Service Design
Nadat je hebt kennisgemaakt met Design Thinking en enige ervaring hebt opgedaan, kan het een uitdaging zijn om dit succesvol toe te passen binnen je organisatie of project. Deze training biedt de perfecte oplossing. We moedigen deelnemers aan om hun eigen casus mee te nemen, zodat we samen kunnen werken aan praktische en relevante oplossingen.
Tijdens deze tweedaagse hands-on training leer je alles over Service Design op bewustzijnsniveau: wat het betekent, wanneer je het toepast en welke voorwaarden nodig zijn om resultaten te behalen. We bereiken dit door onder andere de volgende tools en technieken toe te passen: mindset mapping, eenvoudige klantreizen, interviewvragen maken en stellen, affinity mapping, stakeholder mapping, service blueprint, en het opstellen van een eerste versie van een design brief.
Zo ontwikkel je diensten die waarde toevoegen voor gebruikers en creëer je (nieuwe) proposities voor je organisatie.Na afloop van deze training beschik je over tips en acties om Service Design succesvol toe te passen binnen jouw organisatie of project. Onze trainers hebben veel praktijk ervaring en delen deze graag met je tijdens de training.
Voor wie is Service Design
De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij productontwerp en meer wil weten over het verhogen van de waarde voor gebruikers via de Design Thinking filosofie. Daarnaast is de training ideaal voor degenen die verschillende Service Design-technieken willen leren toepassen en inzicht willen krijgen in wanneer deze bruikbaar zijn. Ervaring met het toepassen van Design Thinking in de praktijk is vereist. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
- Product owners;
- Product (innovation) managers;
- (Business) analisten;
- Ervaren UX’ers/Design Thinkers;
- Customer Centricity/Experience experts.
Voorvereisten
Kennis en praktijkervaring met Design Thinking door deelname aan deze training van Capgemini Academy en/of bekendheid met de methoden: interviewen, empathy mapping, de define-stap en ideation-methoden.
Benodigdheden: Tijdens deze training is een laptop met internettoegang vereist.Doelstellingen
Na deze training ben je bekend met:
- De kracht van Design Thinking in combinatie met Service Design methoden.
- Acties die je kunt ondernemen om meer ruimte voor Service Design te creëren binnen de organisatie en/of projecten.
- De verschillende fasen van het Service Design ontwerpproces.
- Mindset map, interviewtechnieken, data-analyse, service blueprint, stakeholdermapping en design brief.
- Verschillende tips, technieken en methoden die helpen om de ‘maturity’ binnen een organisatie te vergroten en stakeholders te betrekken en betrokken te houden.
- Tips om je eigen casus te verbeteren en om te zetten in een succesvol resultaat.
-
Brochure
Gerelateerd
e-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
A.10.User Experience | |||||
A.6.Application Design | |||||
A.9.Innovating | |||||
A.7.Technology Trend Monitoring |