-
Service Design
-
Deze tweedaagse hands-on Service Design training leert je hoe je methoden, sjablonen en hulpmiddelen voor het ontwerpen van producten en diensten direct kunt toepassen in de praktijk.
Training codeCGASEDE-CEGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen4Kosten€1.600,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu Service Design
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.
-
4-9-2024Utrecht
Service Design
10
9.3
0
10 reviewsWat is Service Design
In de training Service Design nemen we je mee van strategisch ontwerp, 'waarom en wat te bouwen', via data collectie, ideation en prototyping tot gedetailleerd ontwerp, 'hoe het te bouwen'.
Je creëert een empathy map, interviewt gebruikers en verzamelt gebruikersbehoeften. Met behulp van de verzamelde feedback ontwikkel je diensten die waarde toevoegen en nieuwe proposities creëren.
Je leert over:- De kracht van Design Thinking in combinatie met Service Design methoden;
- Design Thinking Basis: vindt de kern van het probleem, los van de oplossing;
- De achtergrond van Service Design en het gebruik van de verschillende methoden, sjablonen en hulpmiddelen;
- De verschillende fasen van het ontwerpproces;
- Onderzoek, empathy map, interviewtechnieken en prototyping;
- Wanneer een Design Sprint te gebruiken en hoe deze op te zetten;
- Teamsamenwerking creëren en stakeholders betrekken;
- Wat er verder nodig is om services en producten binnen je organisatie te verbeteren.
Voor wie is Service Design
De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij productontwerp, meer wil weten over het verhogen van de waarde voor gebruikers via de Design Thinking filosofie, die veel verschillende Service Design-technieken wil leren toepassen en inzicht krijgen in wanneer deze bruikbaar zijn. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
- Product owners;
- Product managers;
- (Business) analisten;
- (Startende) UX'ers;
- Ontwikkelaars.
Voorvereisten
Bekend met Design Thinking door het volgen van deze training vanuit Capgemini Academy en/of bekend met de methodes: interviewen, empathy mapping, define stap en ideation methoden.
Tijdens deze training heb je een laptop nodig met toegang tot internet.Doelstellingen
Na deze training:
- Ken je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden;
- Herken je de verschillende fasen van het ontwerpproces en de relatie met andere methoden, zoals Agile;
- Gebruik je, afhankelijk van de situatie, de beste methoden, sjablonen en technieken;
- Kun je je organisatie meenemen in deze manier van werken.
De training Service Design is actief en interactief opgezet met veel oefeningen. Daardoor kun je het geleerde na afloop direct in je eigen praktijk toepassen.
Deze tweedaagse hands-on Service Design training leert je hoe je methoden, sjablonen en hulpmiddelen voor het ontwerpen van producten en diensten direct kunt toepassen in de praktijk.
Training codeCGASEDE-CEGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen4Kosten€1.600,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Service Design
10
9.3
0
10 reviewsWat is Service Design
In de training Service Design nemen we je mee van strategisch ontwerp, 'waarom en wat te bouwen', via data collectie, ideation en prototyping tot gedetailleerd ontwerp, 'hoe het te bouwen'.
Je creëert een empathy map, interviewt gebruikers en verzamelt gebruikersbehoeften. Met behulp van de verzamelde feedback ontwikkel je diensten die waarde toevoegen en nieuwe proposities creëren.
Je leert over:- De kracht van Design Thinking in combinatie met Service Design methoden;
- Design Thinking Basis: vindt de kern van het probleem, los van de oplossing;
- De achtergrond van Service Design en het gebruik van de verschillende methoden, sjablonen en hulpmiddelen;
- De verschillende fasen van het ontwerpproces;
- Onderzoek, empathy map, interviewtechnieken en prototyping;
- Wanneer een Design Sprint te gebruiken en hoe deze op te zetten;
- Teamsamenwerking creëren en stakeholders betrekken;
- Wat er verder nodig is om services en producten binnen je organisatie te verbeteren.
Voor wie is Service Design
De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij productontwerp, meer wil weten over het verhogen van de waarde voor gebruikers via de Design Thinking filosofie, die veel verschillende Service Design-technieken wil leren toepassen en inzicht krijgen in wanneer deze bruikbaar zijn. Te denken valt bijvoorbeeld aan:
- Product owners;
- Product managers;
- (Business) analisten;
- (Startende) UX'ers;
- Ontwikkelaars.
Voorvereisten
Bekend met Design Thinking door het volgen van deze training vanuit Capgemini Academy en/of bekend met de methodes: interviewen, empathy mapping, define stap en ideation methoden.
Tijdens deze training heb je een laptop nodig met toegang tot internet.Doelstellingen
Na deze training:
- Ken je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden;
- Herken je de verschillende fasen van het ontwerpproces en de relatie met andere methoden, zoals Agile;
- Gebruik je, afhankelijk van de situatie, de beste methoden, sjablonen en technieken;
- Kun je je organisatie meenemen in deze manier van werken.
De training Service Design is actief en interactief opgezet met veel oefeningen. Daardoor kun je het geleerde na afloop direct in je eigen praktijk toepassen.
-
Brochure
Gerelateerd
e-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
A.10.User Experience | |||||
A.6.Application Design | |||||
A.9.Innovating | |||||
A.7.Technology Trend Monitoring |