• Service Design training

  • Group Training

    Deze tweedaagse hands-on Service Design training leert je hoe je methoden, sjablonen en hulpmiddelen voor het ontwerpen van producten en diensten direct kunt toepassen in de praktijk.

    Training code
    CGASEDE-CE
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    4
    Kosten
    €1.100,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu Service Design

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op.

    • 10-1-2022
      Utrecht
      €1.100,00
      €1.100,00
    • 2-5-2022
      Utrecht
      €1.100,00
      €1.100,00
    • 22-8-2022
      Utrecht
      €1.100,00
      €1.100,00
    • 16-11-2022
      Utrecht
      €1.100,00
      €1.100,00
    Service Design
    10
    9.0
    0
    3 reviews
     

    Wat is Service Design

    In de training Service Design nemen we je mee van strategisch ontwerp, 'waarom en wat te bouwen', via data collectie, ideation en prototyping tot gedetailleerd ontwerp, 'hoe het te bouwen'.
    Je creëert persona's, interviewt gebruikers en verzamelt gebruikersbehoeften. Met behulp van de verzamelde feedback ontwikkel je diensten die waarde toevoegen en nieuwe proposities creëren.
    Je leert over:

    • De kracht van Design Thinking in combinatie met Service Design methoden;
    • Design Thinking - Basis: vindt de kern van het probleem, los van de oplossing;
    • De achtergrond van Service Design en het gebruik van de verschillende methoden, sjablonen en hulpmiddelen;
    • De verschillende fasen van het ontwerpproces;
    • Onderzoek, empathy map, interviewtechnieken en prototyping;
    • Wanneer een Design Sprint te gebruiken en hoe deze op te zetten;
    • Teamsamenwerking creëren en stakeholders betrekken;
    • Wat er verder nodig is om services en producten binnen je organisatie te verbeteren.
     
     

    Voor wie is Service Design

    De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij productontwerp, meer wil weten over het verhogen van de waarde voor gebruikers via de Design Thinking filosofie, die veel verschillende Service Design-technieken wil leren toepassen en inzicht krijgen in wanneer deze bruikbaar zijn. Te denken valt bijvoorbeeld aan:

    • Product owners;
    • Product managers;
    • (Business) analisten;
    • (Startende) UX'ers;
    • Ontwikkelaars.

    Voorvereisten

    Bekend met Design Thinking

    Doelstellingen

    Na deze training:
    • Ken je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden;
    • Herken je de verschillende fasen van het ontwerpproces en de relatie met andere methoden, zoals Agile;
    • Gebruik je, afhankelijk van de situatie, de beste methoden, sjablonen en technieken;
    • Kun je je organisatie meenemen in deze manier van werken.
    De training Service Design is actief en interactief opgezet met veel oefeningen. Daardoor kun je het geleerde na afloop direct in je eigen praktijk toepassen.

     
    Incompany

    Deze tweedaagse hands-on Service Design training leert je hoe je methoden, sjablonen en hulpmiddelen voor het ontwerpen van producten en diensten direct kunt toepassen in de praktijk.

    Training code
    CGASEDE-CE
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    4
    Kosten
    €1.100,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

    Service Design
    10
    9.0
    0
    3 reviews
     

    Wat is Service Design

    In de training Service Design nemen we je mee van strategisch ontwerp, 'waarom en wat te bouwen', via data collectie, ideation en prototyping tot gedetailleerd ontwerp, 'hoe het te bouwen'.
    Je creëert persona's, interviewt gebruikers en verzamelt gebruikersbehoeften. Met behulp van de verzamelde feedback ontwikkel je diensten die waarde toevoegen en nieuwe proposities creëren.
    Je leert over:

    • De kracht van Design Thinking in combinatie met Service Design methoden;
    • Design Thinking - Basis: vindt de kern van het probleem, los van de oplossing;
    • De achtergrond van Service Design en het gebruik van de verschillende methoden, sjablonen en hulpmiddelen;
    • De verschillende fasen van het ontwerpproces;
    • Onderzoek, empathy map, interviewtechnieken en prototyping;
    • Wanneer een Design Sprint te gebruiken en hoe deze op te zetten;
    • Teamsamenwerking creëren en stakeholders betrekken;
    • Wat er verder nodig is om services en producten binnen je organisatie te verbeteren.
     
     

    Voor wie is Service Design

    De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij productontwerp, meer wil weten over het verhogen van de waarde voor gebruikers via de Design Thinking filosofie, die veel verschillende Service Design-technieken wil leren toepassen en inzicht krijgen in wanneer deze bruikbaar zijn. Te denken valt bijvoorbeeld aan:

    • Product owners;
    • Product managers;
    • (Business) analisten;
    • (Startende) UX'ers;
    • Ontwikkelaars.

    Voorvereisten

    Bekend met Design Thinking

    Doelstellingen

    Na deze training:
    • Ken je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden;
    • Herken je de verschillende fasen van het ontwerpproces en de relatie met andere methoden, zoals Agile;
    • Gebruik je, afhankelijk van de situatie, de beste methoden, sjablonen en technieken;
    • Kun je je organisatie meenemen in deze manier van werken.
    De training Service Design is actief en interactief opgezet met veel oefeningen. Daardoor kun je het geleerde na afloop direct in je eigen praktijk toepassen.

     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    A.10.User Experience     
    A.6.Application Design     
    A.9.Innovating     
    A.7.Technology Trend Monitoring     
    D.11.Needs Identification