• SIAM™ Foundation e-learning (EN)

  • e-Learning

    Er zijn geen specifieke vereisten voor deze cursus. Een basiskennis van IT-servicemanagement principes is een pré.

    Training code
    CGASIAMFEE
    Gesproken taal
    Engels
    Taal materiaal
    Engels
    Kosten
    €800,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Individueel boeken

    Leer en ontwikkel op het moment dat het jou schikt en op een plaats die jou uitkomt.

     

    Wat is SIAM™ Foundation e-learning

    EXIN SIAM™ (Service Integration and Management) is een methode om meerdere serviceproviders te beheren en te integreren om een naadloze, op de business gerichte IT-organisatie te creëren. De principes van SIAM™ bieden governance, management, integratie, assurance en coördinatie van meerdere IT-service providers. De afgestemde aanpak van servicemanagement zorgt ervoor dat de klantorganisatie alle voordelen van een multi-vendor omgeving krijgt, maar tegelijkertijd wordt afgeschermd van de complexiteit hiervan. Het SIAM-certificeringsprogramma is ontwikkeld door EXIN in samenwerking met experts in het veld. Deze e-learning bereid je voor op het SIAM™ Foundation-examen.

    je tijdens het doorlopen van de e-learning toegang hebt tot onze trainers voor ondersteuning. Zij brengen een schat aan praktische ervaring mee naar de theoretische concepten en bieden inzichten uit het werkveld en best practices. Met deze training krijg je de vaardigheden aangereikt om meerdere dienstverleners efficiënt te beheren en integreren. Zo garandeer je een naadloze dienstverlening en maximaliseer je de waarde voor jouw organisatie.

     
     

    Voor wie is SIAM™ Foundation e-learning


    • IT-managers: Toezicht houden op en beheren van IT-services en -providers.
    • Servicemanagers: Zorgen dat de servicelevering voldoet aan de behoeften van de business.
    • Projectmanagers: Coördineren van projecten met meerdere serviceproviders.
    • Consultants: Adviseren over het implementeren van SIAM-praktijken.
    • IT-professionals: Vaardigheden verbeteren in service-integratie en -beheer.
    • Business managers: Begrijpen van de impact van SIAM op bedrijfsactiviteiten.
    • Procesmanagers: Processen optimaliseren binnen een SIAM-ecosysteem.
    • Supplier managers: Relaties beheren met meerdere serviceproviders.
    • Kwaliteitsmanagers: Zorgen voor servicekwaliteit en naleving.
    • Change managers: Faciliteren van de transitie naar service-integratie.

    Voorvereisten

    Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze training te kunnen deelnemen. Ervaring met service Management zoals ITIL® is aanbevolen.

    Doelstellingen

    Aan het einde van de training kun je:

    • De belangrijkste concepten en processen van SIAM begrijpen die in organisaties worden gebruikt gebruiken.
    • Een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren.
    • Een SIAM-implementatie ondersteunen.
    • De risico’s van een SIAM-implementatie benoemen en beheersen.
    • De verschillende practices op elkaar afstemmen om met SIAM de dienstverlening aan de business te verbeteren.
    • Services integreren door gebruik te maken van het SIAM framework.
    • De belangrijkste fasen van de SIAM-roadmap benoemen en plannen.
    • SIAM-rollen en -verantwoordelijkheden in processen en de organisatie bepalen.
    • De meest geschikte SIAM-practices selecteren, in lijn met de omgeving en volwassenheid van de organisatie.

    Examen informatie

    Examen Informatie:
    Bij deze e-learning is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen:60
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
    • Examen stijl: Multiple Choice
    • Open Boek: Nee

    Examengarantie:
    Wij hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze trainingen. Daarom geven we examen garantie als je deze training in ons open rooster volgt. Dat betekent dat je gratis de training nogmaals kunt volgen én je krijgt een gratis examenvoucher als je het examen de eerste keer niet haalt.
    Hiervoor zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

    • Je bent de hele training aanwezig geweest
    • Je hebt het eerste examen binnen 2 maanden na de training afgelegd
    • Tussen je initiële training en de gratis training zit maximaal 1 jaar.
     
    Incompany

    Er zijn geen specifieke vereisten voor deze cursus. Een basiskennis van IT-servicemanagement principes is een pré.

    Training code
    CGASIAMFEE
    Gesproken taal
    Engels
    Taal materiaal
    Engels
    Kosten
    €800,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is SIAM™ Foundation e-learning

    EXIN SIAM™ (Service Integration and Management) is een methode om meerdere serviceproviders te beheren en te integreren om een naadloze, op de business gerichte IT-organisatie te creëren. De principes van SIAM™ bieden governance, management, integratie, assurance en coördinatie van meerdere IT-service providers. De afgestemde aanpak van servicemanagement zorgt ervoor dat de klantorganisatie alle voordelen van een multi-vendor omgeving krijgt, maar tegelijkertijd wordt afgeschermd van de complexiteit hiervan. Het SIAM-certificeringsprogramma is ontwikkeld door EXIN in samenwerking met experts in het veld. Deze e-learning bereid je voor op het SIAM™ Foundation-examen.

    je tijdens het doorlopen van de e-learning toegang hebt tot onze trainers voor ondersteuning. Zij brengen een schat aan praktische ervaring mee naar de theoretische concepten en bieden inzichten uit het werkveld en best practices. Met deze training krijg je de vaardigheden aangereikt om meerdere dienstverleners efficiënt te beheren en integreren. Zo garandeer je een naadloze dienstverlening en maximaliseer je de waarde voor jouw organisatie.

     
     

    Voor wie is SIAM™ Foundation e-learning


    • IT-managers: Toezicht houden op en beheren van IT-services en -providers.
    • Servicemanagers: Zorgen dat de servicelevering voldoet aan de behoeften van de business.
    • Projectmanagers: Coördineren van projecten met meerdere serviceproviders.
    • Consultants: Adviseren over het implementeren van SIAM-praktijken.
    • IT-professionals: Vaardigheden verbeteren in service-integratie en -beheer.
    • Business managers: Begrijpen van de impact van SIAM op bedrijfsactiviteiten.
    • Procesmanagers: Processen optimaliseren binnen een SIAM-ecosysteem.
    • Supplier managers: Relaties beheren met meerdere serviceproviders.
    • Kwaliteitsmanagers: Zorgen voor servicekwaliteit en naleving.
    • Change managers: Faciliteren van de transitie naar service-integratie.

    Voorvereisten

    Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze training te kunnen deelnemen. Ervaring met service Management zoals ITIL® is aanbevolen.

    Doelstellingen

    Aan het einde van de training kun je:

    • De belangrijkste concepten en processen van SIAM begrijpen die in organisaties worden gebruikt gebruiken.
    • Een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren.
    • Een SIAM-implementatie ondersteunen.
    • De risico’s van een SIAM-implementatie benoemen en beheersen.
    • De verschillende practices op elkaar afstemmen om met SIAM de dienstverlening aan de business te verbeteren.
    • Services integreren door gebruik te maken van het SIAM framework.
    • De belangrijkste fasen van de SIAM-roadmap benoemen en plannen.
    • SIAM-rollen en -verantwoordelijkheden in processen en de organisatie bepalen.
    • De meest geschikte SIAM-practices selecteren, in lijn met de omgeving en volwassenheid van de organisatie.

    Examen informatie

    Examen Informatie:
    Bij deze e-learning is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen:60
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
    • Examen stijl: Multiple Choice
    • Open Boek: Nee

    Examengarantie:
    Wij hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze trainingen. Daarom geven we examen garantie als je deze training in ons open rooster volgt. Dat betekent dat je gratis de training nogmaals kunt volgen én je krijgt een gratis examenvoucher als je het examen de eerste keer niet haalt.
    Hiervoor zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

    • Je bent de hele training aanwezig geweest
    • Je hebt het eerste examen binnen 2 maanden na de training afgelegd
    • Tussen je initiële training en de gratis training zit maximaal 1 jaar.
     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    D.4.Purchasing_Level     
    E.7.Business Change Management     
    E.9.Information Systems Governance