-
SIAM™ Foundation e-learning (EN)
-
Service Integration and Management Foundation e-learning is voor professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren en professionals die al met IT Service Management werken.
Training codeCGASIAMFEEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsKosten€650,00excl. BTW Geen extra kosten.Individueel boeken
Leer en ontwikkel op het moment dat het jou schikt en op een plaats die jou uitkomt.
Wat is SIAM™ Foundation e-learning
EXIN SIAM™ (Service Integration and Management) behandelt de methodologie voor het beheren van meerdere serviceproviders en de naadloze integratie van deze providers tot één centrale, op de business gerichte IT-organisatie. De principes van Service Integration and Management zorgen voor bestuur, beheer, integratie, zekerheid en coördinatie. De doelgerichte benadering van service management zorgt ervoor dat de klantenorganisatie maximale waarde en een probleemloze dienstverlening krijgt van de leveranciers. Het SIAM™ certificeringsprogramma is ontwikkeld door EXIN, in samenwerking met deskundigen op dit gebied.
De e-learning bereidt je voor op het SIAM™ Foundation ezamen.
Bij deze e-learning is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examensVoor wie is SIAM™ Foundation e-learning
Service Integration and Management Foundation e-learning is gericht op professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren in hun organisatie en in het bijzonder op professionals die al met IT Service Management-processen werken. Het is ook bedoeld voor providers die Service Integration en Management-modellen willen implementeren en beheren.
Voorvereisten
Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze training te kunnen deelnemen. Ervaring met service Management zoals ITIL® is aanbevolen.
Doelstellingen
Na deze opleiding ben je in staat om:
- de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt, te begrijpen;
- een SIAM-ecosysteem om de middelen van de organisatie beter te organiseren, op te zetten;
- betere ondersteuning te bieden tijdens een SIAM-implementatie door inzicht te krijgen in de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen;
- risico's te verminderen die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem;
- verschillende bedrijfsonderdelen te verbinden met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
- diensten te integreren door gebruik te maken van verschillende structuren op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
- de belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie te herkennen om de uitrol ervan beter te plannen;
- SIAM rollen en verantwoordelijkheden te bepalen in processen en de organisatie;
- de meest geschikte SIAM-praktijken te selecteren in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie;
Examen informatie
- Duur examen:60
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
- Examen stijl: Multiple Choice
- Open Boek: Nee
Service Integration and Management Foundation e-learning is voor professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren en professionals die al met IT Service Management werken.
Training codeCGASIAMFEEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsKosten€650,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Wat is SIAM™ Foundation e-learning
EXIN SIAM™ (Service Integration and Management) behandelt de methodologie voor het beheren van meerdere serviceproviders en de naadloze integratie van deze providers tot één centrale, op de business gerichte IT-organisatie. De principes van Service Integration and Management zorgen voor bestuur, beheer, integratie, zekerheid en coördinatie. De doelgerichte benadering van service management zorgt ervoor dat de klantenorganisatie maximale waarde en een probleemloze dienstverlening krijgt van de leveranciers. Het SIAM™ certificeringsprogramma is ontwikkeld door EXIN, in samenwerking met deskundigen op dit gebied.
De e-learning bereidt je voor op het SIAM™ Foundation ezamen.
Bij deze e-learning is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examensVoor wie is SIAM™ Foundation e-learning
Service Integration and Management Foundation e-learning is gericht op professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren in hun organisatie en in het bijzonder op professionals die al met IT Service Management-processen werken. Het is ook bedoeld voor providers die Service Integration en Management-modellen willen implementeren en beheren.
Voorvereisten
Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze training te kunnen deelnemen. Ervaring met service Management zoals ITIL® is aanbevolen.
Doelstellingen
Na deze opleiding ben je in staat om:
- de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt, te begrijpen;
- een SIAM-ecosysteem om de middelen van de organisatie beter te organiseren, op te zetten;
- betere ondersteuning te bieden tijdens een SIAM-implementatie door inzicht te krijgen in de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen;
- risico's te verminderen die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem;
- verschillende bedrijfsonderdelen te verbinden met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
- diensten te integreren door gebruik te maken van verschillende structuren op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
- de belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie te herkennen om de uitrol ervan beter te plannen;
- SIAM rollen en verantwoordelijkheden te bepalen in processen en de organisatie;
- de meest geschikte SIAM-praktijken te selecteren in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie;
Examen informatie
- Duur examen:60
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
- Examen stijl: Multiple Choice
- Open Boek: Nee
-
Brochure
Gerelateerd
e-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
D.4.Purchasing_Level | |||||
E.7.Business Change Management | |||||
E.9.Information Systems Governance |