Service Design training
In deze tweedaagse praktijkgerichte training leer je hoe je de Design Thinking filosofie toepast via Service Design methoden.
Training codeCGASEDE-CEGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen4Kosten€1.100,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu Service Design
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op.
- 8-11-2021Utrecht
- 5-1-2022Utrecht
Service Design10
9.0
0
3 reviewsWat is Service Design
In deze tweedaagse praktijkgerichte training leer je hoe je de Design Thinking filosofie toepast via Service Design methoden.
De deelnemers leren Service Design toe te passen door te leren over de achtergrond, hulpmiddelen, methoden en technieken. Daarnaast leer je dit toepassen in de realiteit/ je dagelijkse werk.
In deze training leer je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden. De focus ligt op de verschillende fasen van het ontwerp proces en de relatie met andere methoden, bijvoorbeeld Agile.
Toepassen en het gebruik van verschillende canvassen bijvoorbeeld persona's, service blueprints en ideation.
Deze training is erg interactief, als deelnemer leer je door te oefenen. Hierdoor kan het geleerde direct toegepast worden in de praktijk.
Programma:- Design Thinking - basis: wordt verliefd op het probleem, niet de oplossing
- Introductie Service Design Methoden
- Design research & planning
- Markt analyse, interview technique, Hoe kunnen we...
- Design Sprint: hoe op te zetten, toe te passen en welke canvasses kun je gebruiken
- Design: basis: persona's, customer journey design
- Ideation & hoe toe te passen in projecten (juiste gebruik van onderzoekresultaten en ideation technieken)
Voor wie is Service Design
Deze training is bij uitstek geschikt als je werkt in een rol als:
- Visual Designer
- Webdesigner
- startende UX professional
- Art Director
- Front-End Developer
- Project manager
- Business analist
En verder voor iedereen met een interesse in Service Design
Voorvereisten
Geen
Doelstellingen
Belangrijkste doelstellingen van de training:
- Leer je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden. De focus ligt op de verschillende fasen van het ontwerp proces en de relatie met andere methoden, zoals bijvoorbeeld Agile.
- Toepassing en gebruik van verschillende canvassen zoals persona's, service blueprints en ideation.
In deze tweedaagse praktijkgerichte training leer je hoe je de Design Thinking filosofie toepast via Service Design methoden.
Training codeCGASEDE-CEGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen4Kosten€1.100,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Service Design10
9.0
0
3 reviewsWat is Service Design
In deze tweedaagse praktijkgerichte training leer je hoe je de Design Thinking filosofie toepast via Service Design methoden.
De deelnemers leren Service Design toe te passen door te leren over de achtergrond, hulpmiddelen, methoden en technieken. Daarnaast leer je dit toepassen in de realiteit/ je dagelijkse werk.
In deze training leer je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden. De focus ligt op de verschillende fasen van het ontwerp proces en de relatie met andere methoden, bijvoorbeeld Agile.
Toepassen en het gebruik van verschillende canvassen bijvoorbeeld persona's, service blueprints en ideation.
Deze training is erg interactief, als deelnemer leer je door te oefenen. Hierdoor kan het geleerde direct toegepast worden in de praktijk.
Programma:- Design Thinking - basis: wordt verliefd op het probleem, niet de oplossing
- Introductie Service Design Methoden
- Design research & planning
- Markt analyse, interview technique, Hoe kunnen we...
- Design Sprint: hoe op te zetten, toe te passen en welke canvasses kun je gebruiken
- Design: basis: persona's, customer journey design
- Ideation & hoe toe te passen in projecten (juiste gebruik van onderzoekresultaten en ideation technieken)
Voor wie is Service Design
Deze training is bij uitstek geschikt als je werkt in een rol als:
- Visual Designer
- Webdesigner
- startende UX professional
- Art Director
- Front-End Developer
- Project manager
- Business analist
En verder voor iedereen met een interesse in Service Design
Voorvereisten
Geen
Doelstellingen
Belangrijkste doelstellingen van de training:
- Leer je de kracht van Design Thinking in combinatie met de Service Design methoden. De focus ligt op de verschillende fasen van het ontwerp proces en de relatie met andere methoden, zoals bijvoorbeeld Agile.
- Toepassing en gebruik van verschillende canvassen zoals persona's, service blueprints en ideation.
Gerelateerd
VakgebiedDigital & Transformatione-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level 1 2 3 4 5 A.10.User Experience A.6.Application Design