• ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)

  • Group Training

    Verwerf praktische vaardigheden om een lerende IT-organisatie te creëren met strategische richting, waarbij Agile en Lean-principes worden benut voor continue verbetering.

    Training code
    CGAIT4DPCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    6
    Kosten
    €2.150,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.

    Deze training staat niet gepland in ons open rooster. Vul hier onder je gegevens in en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

    Naam*
    E-mailadres*
    Telefoonnummer*
     

    Wat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    Deze training bied je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een lerende en continu verbeterende IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische focus. De cursus onderzoekt de invloed en impact van Agile en Lean-werking van werken en hoe deze ten gunste van een organisatie kunnen worden gebruikt. Na de training weet je hoe je een praktische en strategische methode kunt implementeren voor het plannen en leveren van continue verbetering met de gewenste wendbaarheid.

    Onze trainers hebben een schat aan praktische ervaring in de theoretische concepten hebben en inzichten uit de praktijk en best practices bieden. Deze training geeft je de vaardigheden om continu verbeteringen strategisch te plannen en te implementeren, waardoor jouw organisatie wendbaar en concurrerend blijft. Door de principes van ITIL®4 onder de knie te krijgen, kun je de waarde en efficiëntie van jouw IT-activiteiten aanzienlijk verbeteren.

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve


    • IT-managers: Houden toezicht op IT-activiteiten en zorgen voor afstemming op business doelen.
    • Projectmanagers: Plannen en voeren IT-projecten uit met een focus op continue verbetering.
    • Service Delivery Managers: Zorgen voor de levering van hoogwaardige IT-services.
    • Businessanalisten: analyseren en verbeteren IT-processen om aan bedrijfsbehoeften te voldoen.
    • IT-consultants: Geven advies over IT-strategie en -verbetering.
    • Change Managers: Beheren organisatorische veranderingen en zorgen voor soepele overgangen.
    • Proceseigenaren: Definiëren en beheren IT-processen voor optimale prestaties.
    • Kwaliteitsmanagers: Zorgen ervoor dat IT-services voldoen aan kwaliteitsnormen en stimuleren verbeteringen.
    • IT-directors: Bepalen van de IT-strategie en zorgen voor afstemming op business doelen.
    • Operations Managers: Houden toezicht op dagelijkse IT-activiteiten en stimuleren efficiëntie.

    Voorvereisten

    Deelnemers moeten het ITIL®4 foundation certificaat hebben en ervaring hebben in IT-management. Ervaring in IT-service management is aanbevolen maar niet verplicht.

    Doelstellingen

    Aan het einde van de training kun je:
    De verschillen aangeven tussen de volgende kernconcepten:

    • Visie en missie.
    • Strategie, tactieken en operaties.
    • Governance, naleving en management.
    • Beleid, controls en richtlijnen.

    De scope-of-control bepalen en daarbinnen:

    • Weten hoe je doelstellingen en vereisten kunt vertalen naar een operationeel niveau.
    • Weten hoe je effectief beleid, controls en richtlijnen kunt definiëren.
    • Weten hoe je beslissingsbevoegdheid op het juiste niveau kunt plaatsen.
    • De rol van risico en risicomanagement in DPI begrijpen.
    • Begrijpen hoe governance DPI beïnvloedt.
    • Weten hoe je ervoor kunt zorgen dat controls voldoende zijn, maar niet buitensporig.
    • Weten hoe je het ITILcontinuous improvement model kunt gebruiken om het Service Value System (SVS) of een deel van de SVS te verbeteren.
    • Weten hoe je assessment doelstellingen, outputs, requirements en criteria kunt identificeren.
    • Weten hoe je een geschikte assessment methode kunt selecteren.
    • Weten hoe je gewenste outcomes van een verbetering kunt definiëren en prioriteren.
    • Weten hoe je een businesscase kunt opbouwen, onderbouwen en bepleiten.

    Weten hoe je het volgende kunt uitvoeren:

    • Beoordelingen van verbeter initiatieven.
    • Lessons learned analyse.
    • Weet hoe je continue verbetering op alle niveaus van de SVS kunt inbedden
    • Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organizational change management (OCM).
    • Weet hoe je de belangrijkste principes en methoden van communicatie en OCM kunt gebruiken.
    • Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden.
    • Effectief communiceren met belanghebbenden en hen beïnvloeden.
    • Effectieve kanalen voor feedback opzetten.
    • Weet hoe je effectieve interfaces in de value stream kunt definieren.
    • Weet hoe je Critical Succes Factors en Kritische Prestatie Indicatoren definieert om het bereiken van doelstellingen te ondersteunen.
    • Begrijp de verschillen tussen value stream en practices en hoe die verschillen de richting, planning en imporvements beïnvloeden.
    • De methoden en technieken selecteren en gebruiken om value stream en practices te sturen, plannen en verbeteren.
    • De Four Dimensions of Service mangement te gebruiken
    • De guiding principles toepassen.
    • Value stream mapping.
    • Workflow optimalisatie.
    • Eliminatie van verspilling.
    • Feedback genereren en gebruiken.

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
    Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 90 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
    Incompany

    Verwerf praktische vaardigheden om een lerende IT-organisatie te creëren met strategische richting, waarbij Agile en Lean-principes worden benut voor continue verbetering.

    Training code
    CGAIT4DPCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    6
    Kosten
    €2.150,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    Deze training bied je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een lerende en continu verbeterende IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische focus. De cursus onderzoekt de invloed en impact van Agile en Lean-werking van werken en hoe deze ten gunste van een organisatie kunnen worden gebruikt. Na de training weet je hoe je een praktische en strategische methode kunt implementeren voor het plannen en leveren van continue verbetering met de gewenste wendbaarheid.

    Onze trainers hebben een schat aan praktische ervaring in de theoretische concepten hebben en inzichten uit de praktijk en best practices bieden. Deze training geeft je de vaardigheden om continu verbeteringen strategisch te plannen en te implementeren, waardoor jouw organisatie wendbaar en concurrerend blijft. Door de principes van ITIL®4 onder de knie te krijgen, kun je de waarde en efficiëntie van jouw IT-activiteiten aanzienlijk verbeteren.

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve


    • IT-managers: Houden toezicht op IT-activiteiten en zorgen voor afstemming op business doelen.
    • Projectmanagers: Plannen en voeren IT-projecten uit met een focus op continue verbetering.
    • Service Delivery Managers: Zorgen voor de levering van hoogwaardige IT-services.
    • Businessanalisten: analyseren en verbeteren IT-processen om aan bedrijfsbehoeften te voldoen.
    • IT-consultants: Geven advies over IT-strategie en -verbetering.
    • Change Managers: Beheren organisatorische veranderingen en zorgen voor soepele overgangen.
    • Proceseigenaren: Definiëren en beheren IT-processen voor optimale prestaties.
    • Kwaliteitsmanagers: Zorgen ervoor dat IT-services voldoen aan kwaliteitsnormen en stimuleren verbeteringen.
    • IT-directors: Bepalen van de IT-strategie en zorgen voor afstemming op business doelen.
    • Operations Managers: Houden toezicht op dagelijkse IT-activiteiten en stimuleren efficiëntie.

    Voorvereisten

    Deelnemers moeten het ITIL®4 foundation certificaat hebben en ervaring hebben in IT-management. Ervaring in IT-service management is aanbevolen maar niet verplicht.

    Doelstellingen

    Aan het einde van de training kun je:
    De verschillen aangeven tussen de volgende kernconcepten:

    • Visie en missie.
    • Strategie, tactieken en operaties.
    • Governance, naleving en management.
    • Beleid, controls en richtlijnen.

    De scope-of-control bepalen en daarbinnen:

    • Weten hoe je doelstellingen en vereisten kunt vertalen naar een operationeel niveau.
    • Weten hoe je effectief beleid, controls en richtlijnen kunt definiëren.
    • Weten hoe je beslissingsbevoegdheid op het juiste niveau kunt plaatsen.
    • De rol van risico en risicomanagement in DPI begrijpen.
    • Begrijpen hoe governance DPI beïnvloedt.
    • Weten hoe je ervoor kunt zorgen dat controls voldoende zijn, maar niet buitensporig.
    • Weten hoe je het ITILcontinuous improvement model kunt gebruiken om het Service Value System (SVS) of een deel van de SVS te verbeteren.
    • Weten hoe je assessment doelstellingen, outputs, requirements en criteria kunt identificeren.
    • Weten hoe je een geschikte assessment methode kunt selecteren.
    • Weten hoe je gewenste outcomes van een verbetering kunt definiëren en prioriteren.
    • Weten hoe je een businesscase kunt opbouwen, onderbouwen en bepleiten.

    Weten hoe je het volgende kunt uitvoeren:

    • Beoordelingen van verbeter initiatieven.
    • Lessons learned analyse.
    • Weet hoe je continue verbetering op alle niveaus van de SVS kunt inbedden
    • Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organizational change management (OCM).
    • Weet hoe je de belangrijkste principes en methoden van communicatie en OCM kunt gebruiken.
    • Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden.
    • Effectief communiceren met belanghebbenden en hen beïnvloeden.
    • Effectieve kanalen voor feedback opzetten.
    • Weet hoe je effectieve interfaces in de value stream kunt definieren.
    • Weet hoe je Critical Succes Factors en Kritische Prestatie Indicatoren definieert om het bereiken van doelstellingen te ondersteunen.
    • Begrijp de verschillen tussen value stream en practices en hoe die verschillen de richting, planning en imporvements beïnvloeden.
    • De methoden en technieken selecteren en gebruiken om value stream en practices te sturen, plannen en verbeteren.
    • De Four Dimensions of Service mangement te gebruiken
    • De guiding principles toepassen.
    • Value stream mapping.
    • Workflow optimalisatie.
    • Eliminatie van verspilling.
    • Feedback genereren en gebruiken.

    Examen informatie

    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
    Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

    • Duur examen: 90 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee
     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    A.2.Service Level Management     
    D.10.Information and Knowledge Management     
    C.3.Service Delivery