• ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)

  • Group Training

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting

    Training code
    CGAIT4DPCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    6
    Kosten
    €2.050,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Boek nu ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)

    In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.

    • 19-6-2024
      Online Virtual
      €2.050,00
      €2.050,00
     

    Wat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.
    De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe ze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie.
    Na de training ken je een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid.
    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
    Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.

    Voorvereisten

    ITIL 4 Foundation

    Doelstellingen

    Begrijp de verschillen tussen de volgende sleutelconcepten:
    Visie en missie
    Strategie, tactiek en operaties
    Governance, compliance en management
    Beleid, controles en richtlijnen
    Bepaal de management scope en daarbinnen:
    Weet hoe je doelstellingen en vereisten moet opbouwen
    Weet hoe effectief beleid, controles en richtlijnen moeten worden gedefinieerd
    Weet hoe de beslissingsautoriteit op het juiste niveau moet worden geplaatst
    Begrijp de rol van risico en risicobeheer in DPI
    Begrijp hoe governance DPI beïnvloedt
    Weet hoe je ervoor kunt zorgen dat de controles voldoende, maar niet buitensporig zijn
    Weet hoe u het ITIL-model voor voortdurende verbetering kunt gebruiken om het servicewaarde-systeem of een deel van de SVS te verbeteren
    Weet hoe u beoordelingsdoelstellingen, output, vereisten en criteria kunt identificeren
    Weet hoe je een geschikte beoordelingsmethode voor een bepaalde situatie kunt selecteren
    Weet hoe u gewenste resultaten van een verbetering kunt definiëren en prioriteren
    Weet hoe je een business case moet bouwen, rechtvaardigen en bepleiten
    Weet hoe te handelen:
    verbeteringen reviewen
    analyse van geleerde lessen
    Weet hoe je continue verbetering kunt insluiten op alle niveaus van de SVS
    Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organisatiemanagement
    Weet hoe u de belangrijkste principes en methoden van Communicatie & OCM kunt gebruiken:
    Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden
    Effectief communiceren met en invloed uitoefenen op anderen
    Stel effectieve feedbackkanalen in
    Weet hoe u effectieve interfaces in de waardeketen tot stand kunt brengen
    Weet hoe u indicatoren en statistieken definieert om doelstellingen te ondersteunen
    Begrijp de verschillen tussen waardestromen en werkwijzen en hoe deze verschillen richting, planning en verbetering beïnvloeden
    Weet hoe u de juiste methoden selecteert en gebruikt en
    technieken om waardestromen te sturen, plannen en verbeteren en
    praktijken.
    Aanpak van de 4 dimensies
    Toepassing van de leidende principes
    Waardestroomtoewijzing
    Optimalisatie van workflow
    Verspilling tegengaam
    Feedback inbedden en gebruiken
    Examen Informatie

    • Duur examen: 90 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
    Incompany

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting

    Training code
    CGAIT4DPCD
    Gesproken taal
    Nederlands
    Taal materiaal
    Engels
    Dagdelen
    6
    Kosten
    €2.050,00
    excl. BTW Geen extra kosten.

    Een Incompany training biedt verschillende voordelen:

    - Je bepaalt zelf de locatie
    - Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
    - De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
    - In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen

    Vraag nu meer informatie of een offerte aan.

     

    Wat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.
    De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe ze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie.
    Na de training ken je een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid.
    Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
    De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
    Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
    Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens

     
     

    Voor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

    ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.

    Voorvereisten

    ITIL 4 Foundation

    Doelstellingen

    Begrijp de verschillen tussen de volgende sleutelconcepten:
    Visie en missie
    Strategie, tactiek en operaties
    Governance, compliance en management
    Beleid, controles en richtlijnen
    Bepaal de management scope en daarbinnen:
    Weet hoe je doelstellingen en vereisten moet opbouwen
    Weet hoe effectief beleid, controles en richtlijnen moeten worden gedefinieerd
    Weet hoe de beslissingsautoriteit op het juiste niveau moet worden geplaatst
    Begrijp de rol van risico en risicobeheer in DPI
    Begrijp hoe governance DPI beïnvloedt
    Weet hoe je ervoor kunt zorgen dat de controles voldoende, maar niet buitensporig zijn
    Weet hoe u het ITIL-model voor voortdurende verbetering kunt gebruiken om het servicewaarde-systeem of een deel van de SVS te verbeteren
    Weet hoe u beoordelingsdoelstellingen, output, vereisten en criteria kunt identificeren
    Weet hoe je een geschikte beoordelingsmethode voor een bepaalde situatie kunt selecteren
    Weet hoe u gewenste resultaten van een verbetering kunt definiëren en prioriteren
    Weet hoe je een business case moet bouwen, rechtvaardigen en bepleiten
    Weet hoe te handelen:
    verbeteringen reviewen
    analyse van geleerde lessen
    Weet hoe je continue verbetering kunt insluiten op alle niveaus van de SVS
    Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organisatiemanagement
    Weet hoe u de belangrijkste principes en methoden van Communicatie & OCM kunt gebruiken:
    Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden
    Effectief communiceren met en invloed uitoefenen op anderen
    Stel effectieve feedbackkanalen in
    Weet hoe u effectieve interfaces in de waardeketen tot stand kunt brengen
    Weet hoe u indicatoren en statistieken definieert om doelstellingen te ondersteunen
    Begrijp de verschillen tussen waardestromen en werkwijzen en hoe deze verschillen richting, planning en verbetering beïnvloeden
    Weet hoe u de juiste methoden selecteert en gebruikt en
    technieken om waardestromen te sturen, plannen en verbeteren en
    praktijken.
    Aanpak van de 4 dimensies
    Toepassing van de leidende principes
    Waardestroomtoewijzing
    Optimalisatie van workflow
    Verspilling tegengaam
    Feedback inbedden en gebruiken
    Examen Informatie

    • Duur examen: 90 min
    • % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
    • Aantal examenvragen: 40
    • Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
    • Examen stijl: Multiple choice
    • Open Boek: Nee

    ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

     
  • Gerelateerd

  • e-CF competenties bij deze training

     

    Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.

     

    e-Competence Level12345
    A.2.Service Level Management     
    D.10.Information and Knowledge Management     
    C.3.Service Delivery