-
ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)
-
Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting
Training codeCGAIT4DPCDGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen6Kosten€2.050,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.
ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)
10
9.0
0
4 reviewsWat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve
Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.
De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe ze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie.
Na de training ken je een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid.
Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examensVoor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve
ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.
Voorvereisten
ITIL 4 Foundation
Doelstellingen
Begrijp de verschillen tussen de volgende sleutelconcepten:
Visie en missie
Strategie, tactiek en operaties
Governance, compliance en management
Beleid, controles en richtlijnen
Bepaal de management scope en daarbinnen:
Weet hoe je doelstellingen en vereisten moet opbouwen
Weet hoe effectief beleid, controles en richtlijnen moeten worden gedefinieerd
Weet hoe de beslissingsautoriteit op het juiste niveau moet worden geplaatst
Begrijp de rol van risico en risicobeheer in DPI
Begrijp hoe governance DPI beïnvloedt
Weet hoe je ervoor kunt zorgen dat de controles voldoende, maar niet buitensporig zijn
Weet hoe u het ITIL-model voor voortdurende verbetering kunt gebruiken om het servicewaarde-systeem of een deel van de SVS te verbeteren
Weet hoe u beoordelingsdoelstellingen, output, vereisten en criteria kunt identificeren
Weet hoe je een geschikte beoordelingsmethode voor een bepaalde situatie kunt selecteren
Weet hoe u gewenste resultaten van een verbetering kunt definiëren en prioriteren
Weet hoe je een business case moet bouwen, rechtvaardigen en bepleiten
Weet hoe te handelen:
verbeteringen reviewen
analyse van geleerde lessen
Weet hoe je continue verbetering kunt insluiten op alle niveaus van de SVS
Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organisatiemanagement
Weet hoe u de belangrijkste principes en methoden van Communicatie & OCM kunt gebruiken:
Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden
Effectief communiceren met en invloed uitoefenen op anderen
Stel effectieve feedbackkanalen in
Weet hoe u effectieve interfaces in de waardeketen tot stand kunt brengen
Weet hoe u indicatoren en statistieken definieert om doelstellingen te ondersteunen
Begrijp de verschillen tussen waardestromen en werkwijzen en hoe deze verschillen richting, planning en verbetering beïnvloeden
Weet hoe u de juiste methoden selecteert en gebruikt en
technieken om waardestromen te sturen, plannen en verbeteren en
praktijken.
Aanpak van de 4 dimensies
Toepassing van de leidende principes
Waardestroomtoewijzing
Optimalisatie van workflow
Verspilling tegengaam
Feedback inbedden en gebruiken
Examen Informatie- Duur examen: 90 min
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
- Examen stijl: Multiple choice
- Open Boek: Nee
ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.
Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting
Training codeCGAIT4DPCDGesproken taalNederlandsTaal materiaalEngelsDagdelen6Kosten€2.050,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve (NL)
10
9.0
0
4 reviewsWat is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve
Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.
De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken, en hoe ze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie.
Na de training ken je een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid.
Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren.
Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examensVoor wie is ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve
ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.
Voorvereisten
ITIL 4 Foundation
Doelstellingen
Begrijp de verschillen tussen de volgende sleutelconcepten:
Visie en missie
Strategie, tactiek en operaties
Governance, compliance en management
Beleid, controles en richtlijnen
Bepaal de management scope en daarbinnen:
Weet hoe je doelstellingen en vereisten moet opbouwen
Weet hoe effectief beleid, controles en richtlijnen moeten worden gedefinieerd
Weet hoe de beslissingsautoriteit op het juiste niveau moet worden geplaatst
Begrijp de rol van risico en risicobeheer in DPI
Begrijp hoe governance DPI beïnvloedt
Weet hoe je ervoor kunt zorgen dat de controles voldoende, maar niet buitensporig zijn
Weet hoe u het ITIL-model voor voortdurende verbetering kunt gebruiken om het servicewaarde-systeem of een deel van de SVS te verbeteren
Weet hoe u beoordelingsdoelstellingen, output, vereisten en criteria kunt identificeren
Weet hoe je een geschikte beoordelingsmethode voor een bepaalde situatie kunt selecteren
Weet hoe u gewenste resultaten van een verbetering kunt definiëren en prioriteren
Weet hoe je een business case moet bouwen, rechtvaardigen en bepleiten
Weet hoe te handelen:
verbeteringen reviewen
analyse van geleerde lessen
Weet hoe je continue verbetering kunt insluiten op alle niveaus van de SVS
Begrijp de aard, reikwijdte en potentiële voordelen van organisatiemanagement
Weet hoe u de belangrijkste principes en methoden van Communicatie & OCM kunt gebruiken:
Identificeer en beheer verschillende soorten belanghebbenden
Effectief communiceren met en invloed uitoefenen op anderen
Stel effectieve feedbackkanalen in
Weet hoe u effectieve interfaces in de waardeketen tot stand kunt brengen
Weet hoe u indicatoren en statistieken definieert om doelstellingen te ondersteunen
Begrijp de verschillen tussen waardestromen en werkwijzen en hoe deze verschillen richting, planning en verbetering beïnvloeden
Weet hoe u de juiste methoden selecteert en gebruikt en
technieken om waardestromen te sturen, plannen en verbeteren en
praktijken.
Aanpak van de 4 dimensies
Toepassing van de leidende principes
Waardestroomtoewijzing
Optimalisatie van workflow
Verspilling tegengaam
Feedback inbedden en gebruiken
Examen Informatie- Duur examen: 90 min
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 28
- Examen stijl: Multiple choice
- Open Boek: Nee
ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.
-
Brochure
Gerelateerd
e-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
A.2.Service Level Management | |||||
D.10.Information and Knowledge Management | |||||
C.3.Service Delivery |