-
MB-240: Microsoft Dynamics 365 Field Service [MB-240T00-A] training inclusief Examen Voucher
-
Verwerf de vaardigheden die nodig zijn om de belangrijkste componenten te identificeren en configureren die worden gebruikt om Field Service en mobiele oplossingen te leveren!
Training codeCGAMB240CEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen6Kosten€1.450,00excl. BTW Geen extra kosten.Boek nu MB-240: Microsoft Dynamics 365 Field Service [MB-240T00-A] training inclusief Examen Voucher
In groepstrainingen gebruiken we verschillende werkvormen en doe je kennis, inzicht en inspiratie op. Bekijk ook de Gesproken taal en Taal materiaal aan de linkerkant van de pagina voor informatie over de taal.
Deze training staat niet gepland in ons open rooster. Vul hier onder je gegevens in en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
Wat is MB-240: Microsoft Dynamics 365 Field Service [MB-240T00-A] inclusief Examen Voucher
Kandidaten voor dit examen zijn Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement Functional Consultants met Field Service-expertise. Kandidaten zijn verantwoordelijk voor het implementeren van oplossingen die middelen beheren die de levenscyclus van Field Service voltooien.
Kandidaten implementeren de buitendienstprocessen die zijn ontworpen in samenwerking met interne en externe teams. Deze samenwerking omvat het configureren van de standaardadministratiegebieden van de Field Service-applicatie, het implementeren van de Connected Field Service (IoT) -oplossing en de mobiele applicatie, en het implementeren van eventuele aanvullende aanpassingen die nodig zijn. Kandidaten zijn verantwoordelijk voor de configuratie en implementatie van de Field Service-applicatie in combinatie met de kernapplicatie voor klantenservice.
Kandidaten moeten kennis hebben van het configureren en aanpassen van componenten van de Field Service-applicatie, inclusief het configureren van services, resources, kenmerken, incidenten, voorraadintegratie, serviceovereenkomsten, resourceplanning, werkorders, servicetaken, buitendienstgebruikersrollen, buitendienstinstellingen , de Connected Field Service (IoT) -oplossing, en configuratie van de Field Service Mobile-applicatie. Kandidaten moeten bekend zijn met de op Microsoft Power Apps gebaseerde mobiele applicatie. De op Xamarin gebaseerde mobiele applicatie wordt niet behandeld tijdens dit examen.
Deze training maakt gebruik van MOC (Microsoft Official Courseware) en wordt gegeven door een ervaren MCT (Microsoft Certified Trainer).
Zie onderstaande modules voor meer informatie:
Module 1: Field Service configureren
In deze inleidende module introduceren we de belangrijkste concepten van Dynamics 365 Field Service, inclusief producten, services en belastingcodes.
Lessen- Inleiding tot het configureren van Field Service
- Definiëren van producten en diensten
- Belastingcodes definiëren
Module 2: Configuratie van resourceplanning
In deze module onderzoeken we het concept van resourceplanning en leren we hoe we het systeem kunnen configureren om resources efficiënt te plannen.
Lessen- In kaart brengen en locatie-informatie
- Configureren van broncomponenten
- Accountvoorkeuren definiëren
Module 3: Boekbare resources definiëren en configureren
In deze module leren we hoe we boekbare resources kunnen maken en beheren, inclusief resource pools en ploegen.
Lessen- Definiëren van boekbare bronnen
- Middelenpools, bemanningen en faciliteiten
Module 4: Incidenten configureren
In deze module leren we hoe incidenten de planningsefficiëntie en consistentie van uw organisatie kunnen verbeteren.
Lessen- Een incident creëren
- Servicetaken gebruiken
Module 5: Voorraad- en werkorderbeheer
In deze module leren we hoe we werkorders kunnen maken en gebruiken om resources in te plannen.
Lessen- Configureer Field Service-werkorders
- Aanmaken van werkbonnen
- Beheren van werkbonnen
Module 6: Field Service-overeenkomsten
In deze module introduceren we overeenkomsten en leren we hoe u deze configureert voor uw organisatie.
Lessen- Gebruik van Field Service-overeenkomsten
- Boekingen opzetten
- Facturen opstellen
Module 7: Inventarisatie en inkoop
In deze module leren we over het beheer van klantactiva.
Lessen- Beheer klantactiva
- Beheer inventaris
- Aankopen en retourneren
Module 8: Field Service Mobile
In deze module leren we hoe we de Field Service Mobile-applicatie voor mobiele medewerkers kunnen gebruiken en configureren.
Lessen- Overzicht van mobiele klanten
- Installeer en implementeer mobiele Field Service-projecten
- Beheer mobiele projecten
- Implementeer de mobiele client
Module 9: Universal Resource Scheduling
In deze module introduceren we het concept van Universal Resource Scheduling en beschrijven we hoe het kan worden ingezet voor een organisatie.
Lessen- URS-overzicht en configuratie
- Entiteiten inschakelen voor URS
- Entiteiten aanpassen voor URS
Module 10: Planningopties beheren
In deze module leren we hoe we het planbord kunnen gebruiken om opnieuw te plannen, resources te vervangen en pools en ploegen te plannen.
Lessen- Met behulp van het planbord
- Plan items
- Herschikking en vervanging van middelen
- Planning van bemanning en zwembad
Module 11: Het planbord aanpassen
In deze module leren we hoe we het planbord kunnen configureren om het beste aan de behoeften van de organisatie of de planner te voldoen.
Lessen- Configureer het bord
- Maak extra planborden
- Gebruik weergaven om het planbord te verbeteren
- Configureren van planbordquery's en filters
- Werken met behoeftegroepen
Module 12: Geavanceerde planningsopties
In deze module gaan we dieper in op de opties voor het aanpassen van de planning van werkbonnen op basis van unieke zakelijke vereisten.
Lessen- Werken met optimalisatie van resourceplanning
- Optimalisatiedoelen definiëren
- Optimalisatiebereik definiëren
- Optimalisatieprofielen definiëren
- Planning van één resource
Voor wie is MB-240: Microsoft Dynamics 365 Field Service [MB-240T00-A] inclusief Examen Voucher
Deze training is bedoeld voor IT-professionals met ervaring of interesse in het leveren van Field Service-oplossingen voor grote klanten.
Dit training bereid je voor op het examen waarin de volgende technische taken aan de orde komen: buitendiensttoepassingen configureren; werkbonnen beheren; werkbonnen plannen en verzenden; mobiliteit van buitendienst beheren; voorraadbeheer en inkoop beheren; en Connected Field Service implementeren.
Ook ontvang je een Examenvoucher. Meld u vandaag nog aan!Voorvereisten
Geen voorwaarden vereist.
Doelstellingen
Na afronding van deze training kun je de volgende taken uitvoeren:
Identificeer de belangrijkste componenten die betrokken zijn bij Field Service-implementaties.- Definieer de producten en diensten die aan klanten worden geleverd.
- Bepaal welke prijsopties u in specifieke scenario's wilt gebruiken.
- Bepaal welke middelen nodig zijn.
- Creëer en beheer producten en diensten
- Configureer belastingcodes voor uw organisatie
- Configureer resourceplanning voor uw organisatie
- Definieer accountvoorkeuren en schakel locatietoewijzing in
- Definieer boekbare bronnen
- Creëer pools en ploegen en beheer facilitaire records
- Creëer een incident voor algemene servicetaken en plan het gebruik van incidenten
- Configureer werkorders en plan resources met behulp van werkorders
- Gebruik een overeenkomst om werkorders in te plannen en facturen voor klanten te genereren
- Creëer klantactiva-records en beheer inventaris, inkoop en retouren
- Beheer mobiele projecten
- Installeer, implementeer de mobiele client en beschrijf de waarde van de mobiele app voor mobiel personeel
- Beschrijf Universal Resource Scheduling en schakel een entiteit in voor URS
- Configureer en gebruik het planbord om resources in te plannen
- Werkorders opnieuw plannen en middelen vervangen
- Pas het planbord aan, maak extra borden en voeg weergaven toe aan een planbord
- Definieer optimalisatie voor een organisatie en plan afzonderlijke resources
Examen informatie
- Duur examen:120
- % extra tijd indien niet in moedertaal: -
- Aantal examenvragen: 40-60
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: variable
- Examen stijl: Multiple Choice
- Open Boek: Nee
Verwerf de vaardigheden die nodig zijn om de belangrijkste componenten te identificeren en configureren die worden gebruikt om Field Service en mobiele oplossingen te leveren!
Training codeCGAMB240CEGesproken taalEngelsTaal materiaalEngelsDagdelen6Kosten€1.450,00excl. BTW Geen extra kosten.Een Incompany training biedt verschillende voordelen:
- Je bepaalt zelf de locatie
- Je beleeft de training met je collega’s, daardoor sluit deze altijd aan op jouw praktijk
- De trainer kan in uitleg, voorbeelden en opdrachten aansluiten bij jouw organisatie
- In overleg kan de training aangepast worden aan organisatie specifieke vragen
Vraag nu meer informatie of een offerte aan.Wat is MB-240: Microsoft Dynamics 365 Field Service [MB-240T00-A] inclusief Examen Voucher
Kandidaten voor dit examen zijn Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement Functional Consultants met Field Service-expertise. Kandidaten zijn verantwoordelijk voor het implementeren van oplossingen die middelen beheren die de levenscyclus van Field Service voltooien.
Kandidaten implementeren de buitendienstprocessen die zijn ontworpen in samenwerking met interne en externe teams. Deze samenwerking omvat het configureren van de standaardadministratiegebieden van de Field Service-applicatie, het implementeren van de Connected Field Service (IoT) -oplossing en de mobiele applicatie, en het implementeren van eventuele aanvullende aanpassingen die nodig zijn. Kandidaten zijn verantwoordelijk voor de configuratie en implementatie van de Field Service-applicatie in combinatie met de kernapplicatie voor klantenservice.
Kandidaten moeten kennis hebben van het configureren en aanpassen van componenten van de Field Service-applicatie, inclusief het configureren van services, resources, kenmerken, incidenten, voorraadintegratie, serviceovereenkomsten, resourceplanning, werkorders, servicetaken, buitendienstgebruikersrollen, buitendienstinstellingen , de Connected Field Service (IoT) -oplossing, en configuratie van de Field Service Mobile-applicatie. Kandidaten moeten bekend zijn met de op Microsoft Power Apps gebaseerde mobiele applicatie. De op Xamarin gebaseerde mobiele applicatie wordt niet behandeld tijdens dit examen.
Deze training maakt gebruik van MOC (Microsoft Official Courseware) en wordt gegeven door een ervaren MCT (Microsoft Certified Trainer).
Zie onderstaande modules voor meer informatie:
Module 1: Field Service configureren
In deze inleidende module introduceren we de belangrijkste concepten van Dynamics 365 Field Service, inclusief producten, services en belastingcodes.
Lessen- Inleiding tot het configureren van Field Service
- Definiëren van producten en diensten
- Belastingcodes definiëren
Module 2: Configuratie van resourceplanning
In deze module onderzoeken we het concept van resourceplanning en leren we hoe we het systeem kunnen configureren om resources efficiënt te plannen.
Lessen- In kaart brengen en locatie-informatie
- Configureren van broncomponenten
- Accountvoorkeuren definiëren
Module 3: Boekbare resources definiëren en configureren
In deze module leren we hoe we boekbare resources kunnen maken en beheren, inclusief resource pools en ploegen.
Lessen- Definiëren van boekbare bronnen
- Middelenpools, bemanningen en faciliteiten
Module 4: Incidenten configureren
In deze module leren we hoe incidenten de planningsefficiëntie en consistentie van uw organisatie kunnen verbeteren.
Lessen- Een incident creëren
- Servicetaken gebruiken
Module 5: Voorraad- en werkorderbeheer
In deze module leren we hoe we werkorders kunnen maken en gebruiken om resources in te plannen.
Lessen- Configureer Field Service-werkorders
- Aanmaken van werkbonnen
- Beheren van werkbonnen
Module 6: Field Service-overeenkomsten
In deze module introduceren we overeenkomsten en leren we hoe u deze configureert voor uw organisatie.
Lessen- Gebruik van Field Service-overeenkomsten
- Boekingen opzetten
- Facturen opstellen
Module 7: Inventarisatie en inkoop
In deze module leren we over het beheer van klantactiva.
Lessen- Beheer klantactiva
- Beheer inventaris
- Aankopen en retourneren
Module 8: Field Service Mobile
In deze module leren we hoe we de Field Service Mobile-applicatie voor mobiele medewerkers kunnen gebruiken en configureren.
Lessen- Overzicht van mobiele klanten
- Installeer en implementeer mobiele Field Service-projecten
- Beheer mobiele projecten
- Implementeer de mobiele client
Module 9: Universal Resource Scheduling
In deze module introduceren we het concept van Universal Resource Scheduling en beschrijven we hoe het kan worden ingezet voor een organisatie.
Lessen- URS-overzicht en configuratie
- Entiteiten inschakelen voor URS
- Entiteiten aanpassen voor URS
Module 10: Planningopties beheren
In deze module leren we hoe we het planbord kunnen gebruiken om opnieuw te plannen, resources te vervangen en pools en ploegen te plannen.
Lessen- Met behulp van het planbord
- Plan items
- Herschikking en vervanging van middelen
- Planning van bemanning en zwembad
Module 11: Het planbord aanpassen
In deze module leren we hoe we het planbord kunnen configureren om het beste aan de behoeften van de organisatie of de planner te voldoen.
Lessen- Configureer het bord
- Maak extra planborden
- Gebruik weergaven om het planbord te verbeteren
- Configureren van planbordquery's en filters
- Werken met behoeftegroepen
Module 12: Geavanceerde planningsopties
In deze module gaan we dieper in op de opties voor het aanpassen van de planning van werkbonnen op basis van unieke zakelijke vereisten.
Lessen- Werken met optimalisatie van resourceplanning
- Optimalisatiedoelen definiëren
- Optimalisatiebereik definiëren
- Optimalisatieprofielen definiëren
- Planning van één resource
Voor wie is MB-240: Microsoft Dynamics 365 Field Service [MB-240T00-A] inclusief Examen Voucher
Deze training is bedoeld voor IT-professionals met ervaring of interesse in het leveren van Field Service-oplossingen voor grote klanten.
Dit training bereid je voor op het examen waarin de volgende technische taken aan de orde komen: buitendiensttoepassingen configureren; werkbonnen beheren; werkbonnen plannen en verzenden; mobiliteit van buitendienst beheren; voorraadbeheer en inkoop beheren; en Connected Field Service implementeren.
Ook ontvang je een Examenvoucher. Meld u vandaag nog aan!Voorvereisten
Geen voorwaarden vereist.
Doelstellingen
Na afronding van deze training kun je de volgende taken uitvoeren:
Identificeer de belangrijkste componenten die betrokken zijn bij Field Service-implementaties.- Definieer de producten en diensten die aan klanten worden geleverd.
- Bepaal welke prijsopties u in specifieke scenario's wilt gebruiken.
- Bepaal welke middelen nodig zijn.
- Creëer en beheer producten en diensten
- Configureer belastingcodes voor uw organisatie
- Configureer resourceplanning voor uw organisatie
- Definieer accountvoorkeuren en schakel locatietoewijzing in
- Definieer boekbare bronnen
- Creëer pools en ploegen en beheer facilitaire records
- Creëer een incident voor algemene servicetaken en plan het gebruik van incidenten
- Configureer werkorders en plan resources met behulp van werkorders
- Gebruik een overeenkomst om werkorders in te plannen en facturen voor klanten te genereren
- Creëer klantactiva-records en beheer inventaris, inkoop en retouren
- Beheer mobiele projecten
- Installeer, implementeer de mobiele client en beschrijf de waarde van de mobiele app voor mobiel personeel
- Beschrijf Universal Resource Scheduling en schakel een entiteit in voor URS
- Configureer en gebruik het planbord om resources in te plannen
- Werkorders opnieuw plannen en middelen vervangen
- Pas het planbord aan, maak extra borden en voeg weergaven toe aan een planbord
- Definieer optimalisatie voor een organisatie en plan afzonderlijke resources
Examen informatie
- Duur examen:120
- % extra tijd indien niet in moedertaal: -
- Aantal examenvragen: 40-60
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: variable
- Examen stijl: Multiple Choice
- Open Boek: Nee
-
Brochure
Gerelateerd
e-CF competenties bij deze training
Bij Capgemini Academy geloven wij in transparantie en overzicht in het opleidingslandschap. Daarom kan je hieronder zien aan welke e-CF competentie deze training of certificering bijdraagt. Kijk voor meer informatie over hoe jij het e-Competence Framework kan gebruiken op deze pagina. Wil je weten hoe je het e-CF binnen jouw organisatie kan toepassen, lees dan meer op deze pagina.
e-Competence Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
A.6.Application Design | |||||
B.1.Application Development | |||||
A.5.Architecture Design | |||||
B.2.Component Integration |